mdi-map-marker صفحه اصلی mdi-chevron-double-left اخبار mdi-chevron-double-left بیانیه مهم دکتر سعید جلیلی بازگشت
خداوندا! تو خود شاهدی…

بیانیه مهم دکتر سعید جلیلی

مدت زمان تقریبی مطالعه:2 دقیقه و 57 ثانیه
mdi-calendar26 فروردین 1396 - 12:33
mdi-comment 13
mdi-folderپرونده انتخابات 96

بسم الله الرحمن الرحیم

وَأَن لَوِ استَقاموا عَلَى الطَّريقَةِ لَأَسقَيناهُم ماءً غَدَقًا

ملت شریف و بزرگوار ایران!

خردادماه سال 1392 پس از تبریک به منتخب شما و آرزوی موفقیت در مسیر انقلاب اسلامی برای وی، به دوستان خود اعلام کردم: «کار ما تازه شروع شده است.»

آنچه در 4 سال گذشته دنبال شد جستجوی پاسخ های معتبر به مشکلات کشور بر مبنای گفتمان انقلاب اسلامی بود. حاصل این تلاش یافتن فرصت هایی سترگ در مسیر تعالی و پیشرفت کشور است که متاسفانه دولت فعلی ناتوان از مدیریت آنهاست.

انتخابات در نظام مردم سالاری دینی نه صرفا مسیری برای دست یابی به قدرت، بلکه بستری برای ارتقای فرهنگ سیاسی، تبیین مسایل اصلی کشور، مشارکت وسیع افکار عمومی و چاره جویی مشکلات و تحکیم همدلی ملت در مسیر پیشرفت است.

جمهوریت نظام اقتضا می‌کند، مردمی که آزادانه انتخاب می‌کنند راه حل‌های تفکر انقلابی را برای اداره‌ی امور بشناسند و باور کنند. آن‌گاه که مردم اقناع شوند تنها تفکر انقلابی می‌تواند کشور را از تنگناها و تهدیدها عبور دهد و فرصت‌ها را به نتیجه برساند، این باور، مردم را به گزینه‌ای انقلابی در انتخابات رهنمون خواهد ساخت. همچنان که اگر ابرهای تردید بر کارآمدی گفتمان انقلاب اسلامی سایه افکند، باور مردم به آن تضعیف خواهد شد. چنان‌که در مناظرات سال 1392، چنین تردیدهایی سایه افکند.

امروز وظیفه‌ی جریان انقلابی است تا راه حل‌های تفکر انقلابی را در عرصه‌های مهمی چون فرهنگ، سیاست، اقتصاد به ویژه در موضوعات مهمی چون تولید، اشتغال، مسکن، صنعت، کشاورزی، بانکداری و ... به شکل برنامه‌ای قابل تحقق و باورپذیر به مردم ارائه کند. باید نشان داد ساختار اجرایی-اداری کشور، چه ایرادهایی دارد و چگونه می‌تواند در خدمت مردم قرار گیرد. باید نشان داد چگونه می‌توان با تبعیض، فقر، فساد مبارزه کرد. سعی ما آن بود این راه حل‌ها را بیابیم و به مردم ارائه کنیم.

حضور مستمر در روستاها و شهرهای استانهای مختلف و برگزاری جلسات مباحثه دانشجویی در ده ها دانشگاه کشور تلاشی نه برای دعوت به خود بلکه وظیفه ای برای اثبات و تبیین کارآمدی تفکر انقلابی فارغ از هر شخص و چهره و گروه و جناح بود. وظیفه ای که همچنان اصلی ترین دستور کار همه دلسوزان انقلاب و علاقه مندان به پیشرفت کشور است. اینک در آستانه فرصت مبارک انتخابات بر تمام علاقه مندان به گفتمان انقلاب اسلامی است تا با حرکتی فراگیر و هماهنگ حقیقت کارآمد و گره گشای تفکر انقلابی را تبیین و در باور عمومی مستحکم کنند و اجازه ندهند افرادی با زاویه گرفتن از ولایت و شاخص هایی که مقام معظم رهبری در این سالها مکرر بر آن تاکید فرموده اند، گرایش هایی به اهمال و ناکارآمدی، خودباختگی و محافظه کاری و انحراف را به جامعه تحمیل و در عزم انقلابی مردم تردید ایجاد کنند.

اینجانب با تشکر از همه هموطنان و چهره های خدوم و دلسوز مخصوصا جوانان پرشور و باورمند انقلابی که در ماه های گذشته با نظر لطف، این برادر خود را به حضور در فرآیند انتخابات ریاست جمهوری دعوت کردند اعلام می کنم با تمرکز ویژه بر "موضوعیت" انتخابات و نه صرفا طریقیت آن برای کسب قدرت، در این فرآیند فعالانه حضور خواهم داشت و از هم اکنون به سهم خود از همه نیروهای انقلاب دعوت می کنم با تمام توان برای شکوفایی ظرفیت انتخابات در مسیر بازیابی مسایل اصلی کشور و راه حل های مبتنی بر منظومه معرفتی- آرمانی انقلاب اسلامی در صحنه باشند.

خداوندا! تو خود شاهدی آن‌چه از ناحیه‌ی ما صورت گرفت، نه رقابتی برای تصاحب قدرت، و نه تلاشی برای فزونی ثروت بود؛ بلکه می‌خواهیم نشانه‌های دین تو را آشکار و اصلاح را در سرزمین‌های تو برقرار سازیم تا بندگان مظلوم تو ایمن گردند و حدود الهی برپا شود.

سعید جلیلی

26 فروردین‌ 1396

پایان
mdi-bookmarkدسته‌بندی: اخبار
لینک کوتاهmdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printer
مطالب مشابه
سایر مطالب مرتبط را بخوانید
گفت‌وگو
دیدگاه خود را بیان کنید
انصراف ارسال دیدگاه دیدگاه‌های ارزشمند شما 13 دیدگاه
سید حسن​ حسینی 26 فروردین 1396 - 12:52 ارسال پاسخ
سلام از ارادتمندان دکتر جلیلی هستم
چند روز قبل از او درخواست کردم نیا که تو را برای قربانی کردن می خواهند
گفتم« حسین جان نیا کوفه کوفه وفا ندارد»
ممنون سعید جان ما را روسفید کردی
انقلابی 26 فروردین 1396 - 18:16 ارسال پاسخ
آقای دکتر! به جان شریف و عزیزتون قسم که شما گوهر گرانبهایی هستید در بین خر مهره های دنیای سیاست! افسوس که عده ای تشخیص نمیدن گوهر رو از خر مهره! به جان شریف و عزیزتون قسم بارها این سوال رو از خودم میپرسیدم که اگه شما در راس کار قرار بگیرید این جامعه ی سیاست زده از دست سیاست بازها، ظرفیت تحمل وجود شمایی رو که دیانت و سیاست رو به معنای واقعی در افکار و رفتار و کلام و وجودتون یکی کردید داره یا نه؟ و خدا رو شاهد میگیرم که هربار به جواب منفی رسیدم.
من برای شما دو تا دعا میکنم که از خدا میخوام به اجابت بشینه.
اول اینکه خدا شما رو از ما و رهبرمون نگیره که شک ندارم شما در بین این قوم سیاست باز ،از دلخوشی های آقامون امام خامنه ای هستید و به والله مایه ی آرامش و دلخوشی ما جوونا که روح و روانمون از سیاسیون بی دیانت پریشان هست.
دوم اینکه دعا میکنم به زودی زود در حکومت حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف به جایگاه واقعی خودتون برسید.
خدا رو شاهد میگیرم با تمام اعتقادم میگم : لیاقت شما منصب در حکومت کریمه ی حضرت هست.هرچند برای امثال شما عصر غیبت و ظهور تفاوتی نداره و غیبت به منزله ی ظهور هست چون آموختید در هر شرایطی باید به وظیفه و تکلیف عمل کنید اما باور کنید برای شخصیت متعالی شما، جامعه ای متعالی و رشد یافته نیاز هست تا قدر بدونه .
در کنار ولایت ،پاینده باشید دکتر عزیز
علی در پاسخ به انقلابی 02 اردیبهشت 1396 - 15:58 ارسال پاسخ
کاملا موافقم . من هم تصورم این است که ان شاالله دکتر جلیلی ، این شهید زنده ی کم نظیر ، یکی از یاران و مدیران حکومت جهانی امام عصر (عج) خواهند بود .
کاملا هم موافقم که یکی از دلخوشی های رهبر معظم انقلاب نیز هستند و مایه ی فخر ما جوانان دوستدار خط امام (ره) .
دکتر جلیلی از عصر فعلی فراتر هستند . بلا تشبیه مثل خودروی بنزی که در زمان سفر کند و در هزار سال قبل بخواهد با جاده ها و زیرساخت های آن زمان حرکت کند . آن زمان اگر بنزی میدیدند ، با چوب و شمشیر به جانش میفتادند چون خیال می کردند موجودی مهاجم یا شکار خوبی است ! و یقینا نمی فهمیدند که این دقیقا چیست !
احمد 26 فروردین 1396 - 20:03 ارسال پاسخ
ما همچنان دوستدار شماییم...
فیض آبادی 26 فروردین 1396 - 23:58 ارسال پاسخ
آقا سعید عزیز سلام، سلام و درود بر تو باد که در عمل ثابت کردی که واقعا دنبال کسب خشنودی آقا امام زمان و نایبش و ادای تکلیف هستی نه دنبال پست و مقام. آفرین . اگرچه نیامدن شما ابتدا ناراحت کننده بود ولی این ثابت کرد که شما به تکلیف عمل کردی که امیدوارم دیگر نیروهای دلسوز نظام اسلامی که پا پیش گذاشته اند شیوه شما را در پیش گیرند و روی یک نیروی ارزشی و ولایی به تمام معنا اتفاق نظر صورت گیرد.
وحيد 27 فروردین 1396 - 02:38 ارسال پاسخ
با سلام جناب دكتر سعيد جليلي ما هميشه به شما بعنوان يار و ياور نظام اسلامي افتخار مي كنيم
مهدی 27 فروردین 1396 - 03:08 ارسال پاسخ
با سلام
آقای جلیلی به نظر من نمونه بارز بصیرت هستند .
مهدی 27 فروردین 1396 - 05:45 ارسال پاسخ
با سلام و احترام به جناب آقای دکتر
خواهشمند است نامزد یا نامزدهای مورد حمایتتون رو که انشاء الله قرار است در راه حق قدم بردارند رو معرفی فرمایید تا امثال این حقیر که دسترسی بسیار کمی به منابع اطلاعاتی داریم با اطلاعات و آگاهی شما ،رئیس جمهور آتی رو انتخاب کنیم
شاهرخی 27 فروردین 1396 - 06:11 ارسال پاسخ
ما خیلی دکتر رو دوست داریم.
به خدا قسم که خیلی با تقواست.
دلمون آتش گرفت دیروز،به خاطر این مظلومیت دکتر،کاندیدای با برنامه،آدمی که برای کشور و مردم وقت صرف کرده بود و در یک کلام اصلح،مجبور شد به خاطر بی بصیرتی و زیاده خواهی یک عده،و وطن فروشی عده ای دیگر ،از صحنه رقابت،کنار بکشد!
البته با امیرالمومنین(ع)هم،عده ای از خواص و عوام بی بصیرت اون طور رفتار کردند،دکتر که جای خود دارند!
به هر حال "ما خدا را داریم"که به ما امید به آینده روشن رو داده!
با آرزوی موفقیت دکتر جلیلی عزیز!
بسم‌ا... 27 فروردین 1396 - 06:13 ارسال پاسخ
امروز وظیفه‌ی جریان انقلابی است تا راه حل‌های تفکر انقلابی را در عرصه‌های مهمی چون فرهنگ، سیاست، اقتصاد به ویژه در موضوعات مهمی چون تولید، اشتغال، مسکن، صنعت، کشاورزی، بانکداری و .... به شکل برنامه‌ای قابل تحقق و باورپذیر به مردم ارائه کند. باید نشان داد ساختار اجرایی-اداری کشور، چه ایرادهایی دارد و چگونه می‌تواند در خدمت مردم قرار گیرد. باید نشان داد چگونه می‌توان با تبعیض، فقر، فساد مبارزه کرد. سعی ما آن بود این راه حل‌ها را بیابیم و به مردم ارائه کنیم. حضور مستمر در روستاها و شهرهای استانهای مختلف و برگزاری جلسات مباحثه دانشجویی در ده ها دانشگاه کشور تلاشی نه برای دعوت به خود بلکه وظیفه ای برای اثبات و تبیین کارآمدی تفکر انقلابی فارغ از هر شخص و چهره و گروه و جناح بود.

شک دارم دوستانی که به‌به چه‌چه کردن، اصلاً متوجه جملات بالا شده باشن!
برای این عده، مهم‌ترین مسئله انتخاباته! وقتی هم تموم شد، میرن می‌شنن تا چهار سال بعد ... خوشمزه‌تر اینکه از رهبری کد میارن که انتخابات مهمه !
رهبری تو یک بازه 4 ساله، از جهاد و اقتصاد مقاومتی و اعتلای فرهنگی و چه و چه حرف می‌زنه، کَک کسی نمی‌گزه! انتخابات که می‌شه حرف رهبری در اهمیت انتخابات هم بُلد می‌شه ... البته ناشکری نکنیم! خوبه در همین حد هم به حرف‌های رهبری عمل بشه!

جلیلی یک گفتمانه، جایی بالاتر از کاندید یا حتی رئیس‌جمهور! گفتمانی که بوی انقلاب می‌ده ...
گفتم خوشا هوایی کز باد صبح خیزد / گفتا خنک نسیمی کز کوی دلبر آید
همت 27 فروردین 1396 - 11:38 ارسال پاسخ
سلام چند بار خوابت رودیدم ، فکر میکردم می آیی ، موفق و سربلند باشی دکتر
امیرحسین توکلی جاغرق 29 فروردین 1396 - 05:42 ارسال پاسخ
امروز که فهمیدم دکتر جلیلی به میدان امدن خوشحال شدم اخر من رای اولی هستم از این خوشحال شدم که بالاخره کسی هست که لیاقت رای ما جوانان را داشته باشد از این خوشحالم که رای اول من امسال با نام دکتر جلیلی مزین میشود واز این خوشحالم فردا روز در برابر امام زمانم سرم به خاطر این انتخاب بالا ست دکتر برای احقاق حق ما جوانان انقلابی به پا خیز که چشم امید ما بعد از خدا به علم و عمل جانانه شما دوخته شده است یا علی
ایراندوست 01 فروردین 1400 - 08:39 ارسال پاسخ
آقای دکتر از چاپلوسها بر حذر باش