mdi-map-marker صفحه اصلی mdi-chevron-double-left اخبار mdi-chevron-double-left سفرها mdi-chevron-double-left نقش پرشکوه قم در نقشه جهش ایران! بازگشت
لحظه به لحظه همراه با جلیلی در سفر به استان قم

نقش پرشکوه قم در نقشه جهش ایران!

قمی‌ها در این اجتماع با در دست گرفتن دست نوشته و سردادن شعارهایی، حمایت خود از سعید جلیلی در انتخابات پیش رو رو اعلام کردند، حضور پرشور مردم سبب شده بود تا تعدادی از مردم از بالای پشت بام مسجد امام حسن عسکری به صحبت‌های، جلیلی گوش فرادهند.
مدت زمان تقریبی مطالعه:8 دقیقه و 17 ثانیه
mdi-calendar25 خرداد 1403 - 01:25
mdi-comment 21
mdi-folderپرونده انتخابات 1403

مردم قم۲۴خرداد۱۴۰۳ با استقبالی بی‌نظیر به پیشواز سعید جلیلی رفتند. سعید جلیلی در این سفر به دیدار مراجع عظام تقلید رفت، در جمع طلاب حضور یافت و در مسجد امام حسن عسکری(ع) در میان جمعیت انبوه و پرشور مردم شریف قم به سخنرانی پرداخت.

سخنرانی زیر باران!

«سعید جلیلی» که از حوالی ظهر امروز پنجشنبه -۲۴ خرداد ۱۴۰۳- میهمان استان قم بود در آخرین برنامه سفر خود در اجتماع مردم این استان در مسجد حضرت امام حسن عسکری«ع» حاضر و در جمع متراکم و پرشور قمی‌ها سخنرانی کرد.

مراسم استقبال عمومی و سخنرانی سعید جلیلی یکی از ۶ نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران در مسجد امام حسن عسکری«ع» حوالی ساعت ۱۸ عصر با قرائت آیاتی از کلام الله مجید و سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز و در ادامه یکی از گروه‌های سرود نوجوان قمی به مناسبت شب شهادت امام باقر «ع»، سرودی در رثای این امام همام اجرا کردند.

از ساعتی پیش از شروع مراسم، مسجد امام حسن عسکری علیه السلام مملو از جمعیت شده بود

آیت‌الله محسن اراکی از اعضای مجلس خبرگان رهبری در بخشی از این تجمع، ابراز کرد: مهمترین یادگار آیت‌الله رئیسی، مدیریت جهادی بود که ما می‌توانیم این ویژگی‌ها را در وجود سعید جلیلی جستجو کنیم.

آیت الله اراکی: ما می‌توانیم مدیریت جهادی را در وجود سعید جلیلی جستجو کنیم

وی ادامه داد: ما ضمن احترام به نامزدهایی که از سوی شورای نگهبان رهبری احراز صلاحیت شده‌اند، بر اساس وظیفه دینی و انسانی خود بر خود واجب می‌دانیم که به مردم اعلام کنیم که آقای سعید جلیلی برای ریاست جمهوری آینده ایران، اصلح است.

آنچه به این مراسم جلوهٔ دیگری بخشیده بود، بارش باران در میان سخنرانی سعید جلیلی بود.

بارش باران، میان سخنرانی!

نامزد ریاست جمهوری چهاردهم افزود: امام محمد باقر(ع) فرموده‌اند وقتی فرصت‌ها فراهم می‌شود نباید آن‌ها را از دست دهیم و اگر این طور شود ضرر خواهیم کرد لذا وظیفه دینی، شرعی و ملی ما اینست که با همه وجود، انسجام و وحدت به این فرصت بپردازیم.

وی عنوان کرد: راهی که رهبر معظم انقلاب برای ملت تعیین کرده‌اند عزم جدی و اراده قوی و فکر و برنامه اساسی می‌خواهد لذا رئیس جمهور کشور باید این موضوعات را از قبل شناخته باشد و برنامه ریزی داشته و از فردای انتخابات شروع به عملیات برای پیشرفت کشور کند و رئیس جمهور باید بداند این مهم بدست نمی‌آید مگر با مرور ۲ شرط تبعیت از ولایت و اعتماد و اتکا به مردم و آوردن مردم به میدانی که پرچم آن در دست ولایت است.

پشت بام مسجد نیز از انبوه جمعیت پر بود!

جلیلی ادامه داد: اگر بخواهد چنین حرکت مهمی شکل گیرد لازمه آن فکر، اراده و دوری از تردید و عمل شجاعانه در میدان است و لازمه آن انتخابی است که مردم بتوانند فرصت‌ها را شناخته و به موقع تصمیم بگیرند و مردم نباید از جو سازی‌ها و فشار دشمن هراس داشته باشند و روز به روز در این مسیر نورانی و متعالی با قدرت پیش برویم.

وی افزود: در این ۲ هفته یک حرکت بزرگ را آغاز کرده و پرچمی که بلند کرده‌ایم را باید بشناسیم و به دیگران معرفی کنیم.

جلیلی با تاکید بر اینکه امروز «یک جهان فرصت برای یک ایران جهش» فراهم شده است که با یک انتخاب درست و صحیح این مسیر می‌تواند پیموده شود، گفت: باید دولتی انتخاب کنیم که به جهان فرصت‌ها و ظرفیت‌های داخلی کشور ایمان و باور داشته باشد؛ این جهش بزرگ بدون مشارکت مردم ممکن نیست.

سعید جلیلی: هرکدام از مردم این سرزمین در فرصت بزرگ جهش تاریخی باید یک نقش پرشکوه ایفا کنند

وی خاطرنشان کرد:  هرکدام از مردم این سرزمین در فرصت بزرگ جهش تاریخی باید یک نقش پرشکوه ایفا کنند؛ این مسیر با بصیرت و شناخت دقیق مردم و حضور و مشارکت مردم پیموده خواهد شد.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه حیات طیبه و پیشرفت وعده الهی برای مردم مومن و مقاوم است، گفت: ما منکر برخی ضعف‌ها نیستیم اما معتقدیم ضعف‌ها با قدرت برطرف می‌شود.

در حاشیهٔ حضور در مسجد امام حسن عسکری(ع)

یکی از نکات پررنگ امروز استان قم در استقبال از سعید جلیلی، حضور هر سه نماینده این استان در مجلس شورای اسلامی«حجج الاسلام مجتبی ذوالنور، روانبخش و محمدمنان رئیسی» به همراه حجت‌الاسلام سید محمود نبویان نماینده تهران در مجلس شورای و برخی دیگر از چهره‌های سیاسی و فرهنگی قم در این مراسم بود.

قمی‌ها در این اجتماع با در دست گرفتن دست نوشته و سردادن شعارهایی، حمایت خود از سعید جلیلی در انتخابات پیش رو رو اعلام کردند، حضور پرشور مردم سبب شده بود تا تعدادی از مردم از بالای پشت بام مسجد امام حسن عسکری به صحبت‌های، جلیلی گوش فرادهند.

این مسیر با بصیرت و شناخت دقیق مردم و حضور و مشارکت مردم پیموده خواهد شد.

مردم قم در این اجتماع با سردادن شعارهای «صل علی محمد بوی رئیسی آمد»، «صل آل محمّد یاور رهبر آمد»، جلیلی جلیلی تو مردمی‌ترینی»، «صل علی محمد روح رییسی آمد»، «رئیسی رئیسی راهت ادامه دارد» «رای ما یک کلام جلیلی و الاسلام» «سعید به صحنه آمد دشمن به لرزه آمد» و غیره حمایت خود از این نامزد انتخاباتی را فریاد زدند.

جلیلی در جمع مردم قم

دیدار با مراجع

دکتر جلیلی در این سفر، ابتدا پس از دیدار با اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه، به دیدار آیت الله سیفی مازندرانی رفت.

آقای دکتر سعید جلیلی ضمن حضور در بیت حضرت آیت الله سیفی مازندرانی با ایشان دیدار کردند.

معظم له ضمن تشکر از حضور ایشان در عرصه انتخابات فرمودند:

ادامه راه رئیس جمهور شهید توقع قطعی و منطقی ما از جناب آقای دکتر جلیلی می‌باشد.

اهمیت به فریضه امر به معروف و نهی از منکر و اقامه دین الهی از ضرورت‌های دولت پیش روست.

تمام نامزدها و ستادهایشان از تخریب و بدگویی نسبت به سایرین جدا پرهیز نمایند که خلاف سنت اسلامی است.

همان گونه که اصل ورود جناب عالی از روی بصیرت و زمان شناسی بود ادامه حضور با قوت و قدرت شما نیز خواست قطعی جبهه انقلاب است.

 
آیت الله سیفی مازندرانی خطاب به دکتر سعید جلیلی: همان گونه که اصل ورود جناب عالی از روی بصیرت و زمان شناسی بود ادامه حضور با قوت و قدرت شما نیز خواست قطعی جبهه انقلاب است.

آیت الله سیفی مازندرانی، پیش‌تر در بخشی از پیام خود دربارهٔ ویژگی‌های نامزد اصلح فرموده بودند:

پس از بررسی و تامل شرائط و ویژگی نامزد اصلح را بیان می‌دارم:

  • کسی که از ابتدای نامزدی ریاست جمهوری اعلام کند طرح و برنامهٔ از پیش تعیین شده برای اقتصاد مقاوم خنثی‌کنندهٔ تحریم‌ها را دارد و برای رفع تحریم‌ها چشم امید به سران استکبار جهانی ندوخته است.
  • کسی که وابسته به هیچ حزب و گرایش خاص سیاسی نبوده و جز خط ناب ولایت و هدایت‌ها و برنامه‌های درازمدت مقام معظم رهبری، خط مشی دیگری را نشناسد.
  • کسی که رفتار و کردار او گویای نجابت، تهذیب نفس و حاکمیت عقل و ایمان او بر هوا و هوس و شهوتش باشد.
  • کسی که ساده زیستی و تواضع او شاهد خالی بودن صفحهٔ نفس او از هرگونه طمع، قدرت‌طلبی و برتری‌جویی است، گویی ندای الهی (لایریدون علوّاً فی الارض) را در اعماق وجودش نهادینه کرده است.
  • کسی که در دوران دفاع مقدس خود پیشتاز میدان نبرد حق علیه باطل در خط مقدم جهاد بوده و به درجهٔ رفیع جانبازی رسیده است.

دیدار با آیت الله نوری همدانی

سعید جلیلی سپس با حضور در بیت آیت الله نوری همدانی با این مرجع تقلید دیدار و گفتگو کرد.

آیت الله نوری همدانی در این دیدار در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره رییس جمهور شهید آیت الله سید ابراهیم رییسی، بر تلاش مسوولان در راستای خدمت به مردم و رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی تاکید کرد.

آیت الله العظمی نوری همدانی در دیدار با دکتر سعید جلیلی فرمودند: شما عمر خود را صرف اسلام و ایران کرده‌اید، ما سوابق خدمتی شما را فراموش نمی‌کنیم.

خدمات شما را فراموش نمی‌کنیم

معظم له افزودند: در کلام امام راحل بعد از قرآن، ما کتابی به جامعیت نهج البلاغه نداریم. حضرت امیرالمومنین علیه السلام مالک اشتر را به رفتار محبت آمیز با مردم توصیه نمودند و فرمودند: «وأشعِرْ قَلبَکَ الرَّحمَةَ لِلرَّعِیَّةِ، والمحبَّة لَهُم، واللُّطفَ بهِم، ولاتَکونَنَّ علَیهِم سَبُعا ضارِیا تَغتَنِمُ أکلَهُم؛ فإنَهُم صِنفانِ: إمّا أخٌ لَکَ فی الدِینِ، أو نَظیرٌ لَکَ فی الخَلقِ…»  مردمی که تحت سیطره شما هستند دو صنف هستند؛ یا برادران دینی شما هستند و یا از کسانی که شما را پذیرفته‌اند، با آن دو به نیکی و انصاف رفتار کن. مردم ستون دین هستند و سپری در برابر دشمنان.

ایشان افزودند: به مردم توجه کنید، مردم خیلی مهم هستند. در جنگ تحمیلی همین مردم جان و مال و فرزندان برومند خود را در راه دفاع از اسلام و ایران فدا نمودند. باید توجه کرد که همه فعالیت‌ها برای رفاه مردم باشد.

معظم له با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو از آحاد ملت شریف ایران خواستند که به پای صندوق‌های رای بیایند و با انتخاب کاندیدای اصلح، زمینه ساز ایرانی قوی باشند.

مرجع عالیقدر جهان تشیع، حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی «دامت برکاته»، با اشاره به جنایات آمریکا در حق ملت ایران و جنایات اسرائیل در غزه، استکبار ستیزی و شناخت دشمن خصوصاً صهیونیست و آمریکا بسیار لازم است و فرمودند همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند اینان ظاهرشان در جمع خودشان اتو کشیده‌اند ولی در حق ملت‌ها طبیعت کلب را دارند.

این انقلاب، پیروزی خون بر شمشیر بود و ان شاءالله زمینه ساز ظهور باشد.

مردم ستون دین هستند و سپری در برابر دشمنان

جلیلی در این دیدار گفت: بنا بر تکلیفی که احساس شد در این عرصه خطیر ورود کردیم و در این راستا به دعای خیر شما نیازمندیم.

وی گفت: نگاهی که ما داریم این است که امروز فرصت بی‌نظیر تاریخی برای ایران و انقلاب فراهم است و امید است از این فرصت به بهترین نحو استفاده شود.

 

در انتخابات پیش رو افزون بر ۸۶۰ هزار قمی واجد شرایط رأی‌دادن هستند. استان قم در این انتخابات دارای سه حوزه اصلی قم و شهرستان‌های جعفرآباد و کهک است. برای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری ۷۴۷ صندوق ثابت و سیار در سطح استان قم پیش‌بینی شده است. یک میلیون و ۴۰۶ هزار نفر از جمعیت این استان ساکن شهرستان قم، حدود ۲۸ هزار نفر ساکن شهرستان جعفرآباد و نزدیک ۲۰ هزار نفر نیز ساکن شهرستان کهک هستند. در استان قم ۴۹۲ هزار و ۲۹۳ خانوار شهری و ۹ هزار و ۵۰۸ خانوار روستایی وجود دارد، ۷۱۰ هزار نفر از جمعیت استان قم را مردان و ۶۹۵ هزار نفر را زنان تشکیل داده‌اند.

پایان
mdi-bookmarkدسته‌بندی: سفرها
mdi-tag-multipleبرچسب‌ها: انتخابات ریاست جمهوری 1403 قم
لینک کوتاهmdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printer
از همین رویداد
سفر به استان قم
خدمات شما را فراموش نمی‌کنیممطالب
مطالب مشابه
سایر مطالب مرتبط را بخوانید
گفت‌وگو
دیدگاه خود را بیان کنید
انصراف ارسال دیدگاه دیدگاه‌های ارزشمند شما 21 دیدگاه
وقت کمه 25 خرداد 1403 - 10:03 ارسال پاسخ
خوبه
تکیه بر معیشت یادتان نرود.(بعضی مردم بایارانه زندگی می کنند.)
روی اصفهان برنامه ریزی کنید و روی تبریز و مشهد. در تصویربرداری ها دوربین بالا بیشتر کار کند
تصویر باروستایی ها ی عزیز یادتان نرود
اصفهان را روزهای آخر
از تمام اقشار دیدار بگذارید
روی لباس دکتر و چهره دکتر کار کنید.
دلنشین تر کنید
دشمن را خلع سلاح کنید
بگویید دکتر اعتقاد به آزادی اینترنت و ارتباط با همه دنیا دارد
در مسئله حجاب دشمن را آچمز کنید
مجتبی 25 خرداد 1403 - 15:28 ارسال پاسخ
جناب آقای جلیلی،
از آنجایی که احتمال انصراف شما به تجربه زیاد است، لطفا زودتر انصراف دهید تا بتوانم بین بد و بدتر دقیقتر انتخاب کنم.
نادر در پاسخ به مجتبی 26 خرداد 1403 - 11:25 ارسال پاسخ
خواب باطل دشمن، تعبیر نخواهد شد.
منوچهر در پاسخ به مجتبی 28 خرداد 1403 - 18:56 ارسال پاسخ
حرف نسنجیده ای بود
سید مصطفی خلیلی در پاسخ به مجتبی 29 خرداد 1403 - 14:29 ارسال پاسخ
این اتفاق نخواهد افتاد.
امام در پاسخ به مجتبی 02 تیر 1403 - 07:50 ارسال پاسخ
لطفا انصراف ندهید
ایرانی در پاسخ به مجتبی 06 تیر 1403 - 07:00 ارسال پاسخ
خدا را شکر هر چهار گزینه انقلابی خوب هستند امیدوارم آن سه نفر با از خودگذشتگی به نفع دکتر جلیلی کنار بروند، ولی اگر چنین نشد و دکتر جلیلی تشخیص دادن رفتن ایشان به نفع کشور هست به نظر ایشان احترام میگزاریم و به کاندید اصلح ایشان رای می‌دهیم.
جناب دکتر ،لطفا اگر اصلحتر از خود می‌شناسید کنار بروید، وگرنه بقیه را متقاعد کنید که کنار بروند،
علی 25 خرداد 1403 - 16:28 ارسال پاسخ
در زمینه ی خنثی سازی تحریم ها، چه دور زدن تحریم و چه ساختن نمونه داخلی لطفا توضیح بفرمایید
علی 25 خرداد 1403 - 16:29 ارسال پاسخ
از خادمان میدان تحریم بگویید
علی 25 خرداد 1403 - 17:18 ارسال پاسخ
اصلح جلیلی است.

اصلح رو با نظرسنجی نمیشه یافت.
علی 25 خرداد 1403 - 17:40 ارسال پاسخ
دکتر " پینگ " اینترنت را افزایش دهید تا با روانی و آرامش بازی فوتبال رایانه ای یا موبایلی بشود کرد در فضای آنلاین.
علی در پاسخ به علی 25 خرداد 1403 - 22:47 ارسال پاسخ
ببخشید منظورم کاهش بود
رسول 26 خرداد 1403 - 22:02 ارسال پاسخ
اول سن دکترچنداست ودوم اینکه در خصوص افاغنه که خیلی خیلی زیادشده انددیدگاه دکترچیست اینان ازتمام سوگسیتهاویارانهای مااستفاده میکنند
حاجی در پاسخ به رسول 27 خرداد 1403 - 18:49 ارسال پاسخ
59 سالشه
تابناک 28 خرداد 1403 - 16:03 ارسال پاسخ
سلام خواااهش میکنم به جناب جلیلی بفرمایید زمان باقیمانده را به سفرهای متعدد استانی بروند. یکی از عوامل پیروزی شهید رییسی در ۱۴۰۰ علاوه بر کارنامه و اقبال عمومی مردم، سفرهای متعدد ایشان در فرصت تبلیغاتی بود. اثر سفرهای استانی ودیدار چهره به چهره با مردم را دست کم نگیرید
منوچهر 28 خرداد 1403 - 18:55 ارسال پاسخ
برید به دست دکتر جلیلی:
خواهشا در مناظره اقتصادی و بقیه مناظرات فقط نگویید: برنامه داریم
برنامه ها رو بگویید
بخصوص اقتصادی
بخصوص شغل
مثال بزنید
یکی از برنامه های تولید شغل رو با جزئیات بیشتر بگویید.
چیزی بگویید که واسه مردم قابل لمس باشه و باورپذیر.
تکراری شدن جملات و شیوه صحبت، بدون ذکر جزئیات نتیجه عکس میده
مطمئن باشید اینجوری، مردم بهتر شما را خواهند شناخت.
موفق باشید
راضیه 29 خرداد 1403 - 07:40 ارسال پاسخ
ای کاش یه آسیب شناسی هم در مورد سعید جلیلی انجام می دادید سعید جلیلی با زبان عامه حرف نمیزنه منِ دکتر می فهمم کلی کار کرده و چی میگه و چه برنامه ای داره ولی یه مادربزرگ بی سواد نه
لطفا به زبون مردم کوچه و بازار توضیح بدین و اینکه چرا یک قسمت مجزا به نام ارتباط با ما در سایت تعریف نشده که نظرات مستقیما اونجا ارسال بشه و دیگه در به در دنبال نظر دادن زیر مطالب کانال نگردیم
رامین 01 تیر 1403 - 23:21 ارسال پاسخ
از استقبال پرشکوه مردم البرز و کرج هم در سایت محتوا سازی بشه لطفا
حضور دوستان در کرج نسبت به مابقی نامزدها برای دکتر بزرگوار جلیلی واقعا بی سابقه بوده
مرسی از مدیر سایت
امامی 02 تیر 1403 - 07:50 ارسال پاسخ
سلام دکتر جان
خدا قوت
لطفا در مناظره ها خیلی عامیانه مباحث را توضیح بدهید . رقیب شما پزشکیان هیچ بار علمی ندارد اما نقطه زنی می کند و هر سوالی از او می پرسند یا می گوید سفره مردم یا حجاب و این مسائل. شما خیلی علمی و دقیق توضیح می دهید وقت هم کم می اوردید و عوام هم بعضی از صحبت ها را متوجه نمی شوند.

به امید پیروزی
♥️فقط💙 جلیلی💚 03 تیر 1403 - 18:16 ارسال پاسخ
*باسلام به دکتر جلیلی.
فریب نظرسنجی‌های ساختگی طرفداران پزشکیان وقالیباف رانخورید.طبق بررسی‌های یقینی من شما دردور اول-وبااختلاف زیاد ازدیگران- پیروز میشوید.اینرا کاملا ازروی بصیرت به شرایط فعلی جامعه میگویم.
متاسفانه برخی از علما و وعاظ مشهور علی رغم اینکه قلبا به شما متمایل هستند،ولی بخاطر فریب خوردن ازهمین‌جور تبلیعات ونظرسنجی‌های دروغین و توهّم اینکه مباداد پزشکیان!! رای بیاورد،مجبورا اعلام حمایت از قالیباف کردند که نشان از کم‌بصیرتی ‌وفریب‌خوردن این افراد است.
دقیقترین نظرسنجی‌ای که تابحال دیده ام،مربوط به سایت "حوزه‌نیوز" است.که دقیقا منطبق باشرایط روز جامعه است.
لازم به ذکر استکه،درانتخابات۱۴۰۰هم دقیقترین نظرسنجی مال سایت حوزه‌نیوز بود که امار آن دقیقا منطبق با انتخابات واقعی درآن سال بود.
اما:نظرسنجی های ساختگی غالبا اینطور طراحی شده اندکه بتدریج - روزی‌مثلا ۱-۲% - به رای پزشکیان وقالیباف اضافه میشود،واز جلیلی کم میشود!!! درحالیکه بهیچ‌وجه منطبق بر واقعیات جامعه نیست.
*ومطلب آخراینکه:اگر کسی میخواهد ببیند که جلیلی چقدر طرفدار بین اقشارمختلف جامعه-ونه فقط حزب‌الهی‌ها-دارد،برود تصاویر استقبال از نامزدها-جلیلی و پزشکیان وقالیباف- رامقایسه کند.آنوقت خواهد دیدکه استقبال کننده‌گان ازجلیلی چندبرابر مجموع قالیباف وپزشکان هستند.
همچنین نظرات کاربران سایتهای خبری - مثل سایت مشرق که طرفدار قالیباف است-،رابررسی کند.که اکثرا طرفدار جلیلی وضد قالیباف اند
خصوصا باتوجه به اینکه مردم دکترجلیلی را تنها کسی میدانند که باقدرت میتواند راه شهیدرییسی راادامه دهد، ازهمهء اقشار به او رو آورده اند
ا 07 تیر 1403 - 14:45 ارسال پاسخ
براساس نظرسنجی حوزه‌نیوز،درصد رای سعیدجلیلی۶۴% میباشد.
براساس نظرسنجی پیامرسان سروش،جلیلی۴۹.۵ درصد رای دارد[%۴۹.۵ = ۱۰۰/۸۰ × ۳۷%].
واگر رای قاضی‌زاده راهم بنفع جلیلی حساب کنیم جلیلی در دور اول پیروز است.