mdi-map-marker صفحه اصلی mdi-chevron-double-left دیگران mdi-chevron-double-left یادداشت mdi-chevron-double-left چرا سعید جلیلی اصلح است؟ بازگشت
امیرحسین ثابتی نوشت:

چرا سعید جلیلی اصلح است؟

خیلی از کسانی که با جلیلی از نزدیک کار کرده اند شهادت میدهند که «قدرت تصمیم گیری» بالایی دارد. یعنی در بزنگاه های حساس می تواند درست ترین تصمیم را بگیرد و مدیر جسوری است.
مدت زمان تقریبی مطالعه:3 دقیقه و 45 ثانیه
mdi-calendar19 خرداد 1403 - 11:53
mdi-comment 30
mdi-text-subjectمطالب

چرا سعید جلیلی اصلح است؟

1. به گفته دوست و دشمن، هیچ نقطه خاکستری در زندگی شخصی اش وجود ندارد. سالم، صادق، پاکدست، ساده زیست، دلسوز و با اخلاص است. با اینکه سالها در ساختار قدرت مسئولیت داشته اما کوچکترین نقطه ضعف اقتصادی یا اخلاقی ندارد. خانواده اش نیز هیچ حاشیه اقتصادی و... ندارند و هیچگاه از ایران مهاجرت نکردند. حتی بعضی از مخالفانش هم وقتی می خواهند بگویند به او رای نمی دهند، می گویند «قبول داریم آدم خوب و سالمی است»

2. چون سالها دبیر شورای عالی امنیت ملی بوده، بر مسایل کلان و ملی مسلط است. او سالها مسئول نهادی بوده که دائم با رییس جمهور، رییس مجلس، رییس قوه قضاییه، ستاد کل نیروهای مسلح، بیت رهبری، بسیاری از وزراتخانه ها و... جلسه داشته و نقاط ضعف و قوت دستگاه های مختلف و حتی بسیاری از مسئولان ارشد کشور را خوب می شناسد و سالها با آنها تعامل و همکاری داشته است.

3. خیلی از کسانی که با جلیلی از نزدیک کار کرده اند شهادت میدهند که «قدرت تصمیم گیری» بالایی دارد. یعنی در بزنگاه های حساس می تواند درست ترین تصمیم را بگیرد و مدیر جسوری است. مثلا؛ وقتی قرار بود هواپیمای حامل ریگی به زمین فرود بیاید، بدون اطلاع برخی دستگاه های امنیتی او در چند دقیقه باید این تصمیم را ابلاغ می کرد یا از این تصمیم منصرف می شد. اما بهترین تصمیم را گرفت و پشت نیروهای امنیتی کف میدان ایستاد تا آن اتفاق معجزه آسا رقم بخورد.

4. منظومه فکری قوی و مشخص دارد و به همین خاطر هیچ تناقضی در گفتار و رفتارش نیست. به شدت اهل مطالعه،تعمق فکری و دارای ذهن چارچوب دار است. نگاه تمدنی و کلان به مسایل دارد و هرکس از راه رسید نمیتواند با نیم ساعت سخنرانی، او را دچار تذبذب کند.

5. در عرصه سیاست اهل خیالپردازی و توهم نیست، واقع گراست و و دنیا و جهان غرب را به خوبی میشناسند. هرآنچه سال 92 و 93 و 94 در حوزه سیاست خارجی گفت، درست از آب درآمد و تبدیل به تجربه برای ملت ایران شد. از همان اول گفت نباید با خوش بینی به دشمن امتیاز داد چون وقتی خرشان از پل بگذرد به هیچ کدام از تعهدات شان عمل نمی کنند، حرفش را گوش ندادند و به او خندیدند اما بعدا واو به واو حرفهایش درست از آب درآمد. به خاطر سالها تجربه در عرصه دیپلماسی، در شرایط فعلی منطقه و جهان ضرورت حضورش در راس دولت بسیار ضروری تر از قبل است.

6. با برنامه ترین کاندیدای انتخابات است و بیش از ده سال است که در حوزه های مختلف اقتصادی، صنعتی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، ورزشی، آموزشی و... ریز ترین برنامه های قابل اجرا را تهیه کرده. برای رسیدن به راه حل خیلی از مشکلات، کل ایران را از نزدیک دیده و تا دورافتاده ترین روستاها را نیز سر زده است.برنامه هایش فقط روی کاغذ نیست بلکه پشتوانه اش سالها تجربه عملیاتی است.

7. اولویت های کشور را به خوبی می شناسد و اهل اداره کشور با روزمرگی و دهن بینی نیست. دقیقا میداند که در هر موضوعی باید کدام وزارتخانه چه کاری انجام دهد و کشور را با آزمون و خطا و هدر دادن زمان اداره نخواهد کرد.

8. بسیار پرکار است و علیرغم مجروحیت جنگی از دوره دفاع مقدس (پای راست)  بسیار پر سفر، فعال و پیگیر است. بارها شاهد بودم که قبل از روشن شدن هوا جلسات کاری اش شروع می شد و تنها چند ساعت مانده به اذان صبح به خانه بر میگشت.

9او به عنوان یک رییس جمهور میتواند خیلی از شکافهای سیاسی و اجتماعی بیهوده را کم کند.. تعاملش با گروه های سیاسی و فکری مختلف نه بر اساس پیش فرض ها و جناح بازی بلکه براساس فکر و تخصص آنهاست. اصلاحطلبان مختلفی را می شناسم که با وجود اختلاف سیاسی با او، همیشه میگویند شخصیت جلیلی با بقیه سیاستمداران متفاوت است و حتی خانم دکتر خوش خلق را فراموش نمی کنم که با وجود گرایشهای سیاسی اصلاح طلبانه ای که داشت، بعد از آشنایی و همکاری با جلیلی، می گفت این مرد نگاه من را نسبت به خیلی از سیاستمداران عوض کرد. او به عنوان یک رییس جمهور میتواند خیلی از شکافهای سیاسی و اجتماعی بیهوده را کم کند.

10. بسیار دوراندیش و عقلانی است. اهل هوچی گری و نمایش و شلوغ کاری نیست. صبور است و هیجانی تصمیم نمیگیرد و اگر روزی رییس جمهور شود، پیشرفت ایران تا 20 سال آینده تضمین است. جلیلی رییس جمهوری خواهد بود که نه فقط رای دهندگان به او بلکه نسل های بعدی نیز به او و اقداماتش افتخار خواهند کرد.

این مطلب را هم بخوانید

علی جعفری:

چرا جلیلی؟

 

پایان
نویسنده: امیرحسین ثابتی مرجع: ایتا
mdi-bookmarkدسته‌بندی: یادداشت
mdi-tag-multipleبرچسب‌ها: انتخابات ریاست جمهوری 1403 چرا جلیلی؟
لینک کوتاهmdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printer
مطالب مشابه
سایر مطالب مرتبط را بخوانید
گفت‌وگو
دیدگاه خود را بیان کنید
انصراف ارسال دیدگاه دیدگاه‌های ارزشمند شما 30 دیدگاه
میلاد مرادی 20 خرداد 1403 - 15:01 ارسال پاسخ
ان شاء الله رئیس جمهور آینده کشور هستند🌹
سعیدجمهور در پاسخ به میلاد مرادی 24 خرداد 1403 - 01:49 ارسال پاسخ
💚جلیلی،رئیسی دیگر است♥️
محمد در پاسخ به میلاد مرادی 29 خرداد 1403 - 23:59 ارسال پاسخ
به لطف خدا با رییس جمهور شدن اقای جلیلی، ایران و ایرانی به جایگاه واقعی اش در جهان خواهد رسید
جوان 21 خرداد 1403 - 00:10 ارسال پاسخ
چرا آقای جلیلی اصلح در انتخابات مجلس شورای اسلامی 1402 شرکت نکرد؟
اربابی در پاسخ به جوان 21 خرداد 1403 - 08:46 ارسال پاسخ
آخه از تو مجلس چی در میاد برادر ببین قالیباف هم فهمیده اونجا ول معطلی و تشریفاتی
علی در پاسخ به اربابی 21 خرداد 1403 - 17:01 ارسال پاسخ
از توی مجلس، مسیر رشد و پیشرفت و تعالی جامعه طراحی میشه و تبدیل به قانون میشه.
از مجلس به حق و حقوق مردم رسیدگی میشه.
از مجلس داد مردم به گوش مسئولان میرسه.
از مجلس مشکلات هر استان دیده میشه.
از مجلس برای طرح های بزرگ کشوری تصمیم گیری میشه.
سالار در پاسخ به اربابی 22 خرداد 1403 - 02:31 ارسال پاسخ
و چون امروز روزی است که باید راجع به تکلیف خودمان در انتخابات عرض کنم، باید عرض کنم که یکی از اموری که مطمح نظر آنهایی است که می‌خواهند این انقلاب را به شکست برسانند قضیه مجلس است. مجلس یک چیز سهلی نیست کارش.
مجلس یک چیزی است که در رأس همه اموری که در کشور است واقع است. یعنی مجلس خوب همه چیز را خوب می‌کند و مجلس بد همه چیز را بد می‌کند./ صحیفه امام(ره)-جلد 18
علی 21 خرداد 1403 - 16:55 ارسال پاسخ
باسلام.
رمز مردمی بودن، اهل کار و تلاش بودن، صداقت و پایبند به آرمان‌های انقلاب و اسلام بودن یک رئیس جمهور، ولایی بودن(ولایت مداری) و تعهد و پیروی از خط ولایت(ولایت پذیری) است.
شهید رئیسی این را ثابت کرد که پیروی از خط ولایت، یعنی گام نهادن در مسیر خدمت(و در نتیجه شهادت)؛ و دوری از خط ولایت یعنی گام نهادن در مسیر خیانت.
لبیک یا خامنه‌ای
مهدی 21 خرداد 1403 - 23:11 ارسال پاسخ
اینها همه تجربه شما از ایشون بود. ما که هیچ سابقه ای از ایشون سراغ نداریم. آیا از پشت پرده قرار هست مدیریت کند؟ چرا در طول این سالها سمت اجرایی رو تجربه نکد تا ببینیم آیا توان اجرای تئوری را هم دارد یا خیر
یکی در پاسخ به مهدی 21 خرداد 1403 - 23:14 ارسال پاسخ
سابقه جلیلی در شورای عالی امنیت ملی و وزارت خارجه مشخصه.
محمد 22 خرداد 1403 - 14:29 ارسال پاسخ
سلام بنظرم رئیس جمهور باید هنر مدیریت داشته باشه از مشکلات مملکت آگاه و برای آنها راه حل داشته باشد (حضور در وزارت خارجه، شورای امنیت، مجمع تشخیص مصلحت نظام و دولت در سایه و بازدید از صدها شهر و کارخانه طی 12سال اخیر) و ایضاً و بقول شهید چمران هم تخصص و هم تقوی داشته باشد که خوشبختانه دکتر جلیلی این آیتم ها رو داره و مسئولیت همه ی دوستداران ایشان، اطلاع رسانی و آگاه کردن مردم هست که انتخاب اصلح رو انجام بدن و گول برخی جملات درخصوص نحوه مذاکره جلیلی و .... رو نخورن. چون اونایی که مدعی بودن زبان دنیا رو بلدن و می تونن مذاکره کنن کلی هم امتیاز دادند، دولت رو با دلار 3هزار تومنی تحویل گرفتن و با دلار 30هزار تومنی تحویل دادن و تعداد تحریم ها رو دو برابر کردند
حمزه آذر 22 خرداد 1403 - 17:53 ارسال پاسخ
سلام،چون با تجربه و انقلابی و پشت ولایت فقیه هستند
مصطفی مهربان 22 خرداد 1403 - 23:13 ارسال پاسخ
سلام و عرض ادب فراوان
مراتب احترام و ارادت خویش به یاران حقیقی مکتب حضرت امام (ره) و ادامه دهنده این مکتب حضرت امام خامنه‌ای عزیزتر از جان و یاری دهنده مکتب ایشان جناب دکتر جلیلی عزیز و هیئت همراه ایشان رو به جا می آورم.
امیدوارم بتوانم برای ارتقا نظام مقدس جمهوری اسلامی در مسیر خدمت به اسلام یار و یاور دکتر جلیلی عزیز باشم.
عباس مرادی 23 خرداد 1403 - 21:20 ارسال پاسخ
با سلام
آقای جلیلی چون در زمینه مدیریت کلان اجرایی سابقه ندارند ، نمی توانند یک رئیس جمهور اصلح باشند

همه ادعا می کنند برنامه دارند و همه در حال شعار دادن هستند .
م ع در پاسخ به عباس مرادی 23 خرداد 1403 - 23:53 ارسال پاسخ
باید برای مردم تبیین کنیدکه تنهاکسیکه واقعا راه رییسی راادامه خواهدداد،جلیلی است.قالیباف باشنبهءیهودیش راه‌رییسی را ادامه نمیدهد
ابراهیم ایران پور در پاسخ به م ع 01 تیر 1403 - 11:38 ارسال پاسخ
در شهرستان مبارکه اصفهان گروهی مجازی به عنوان حامیان دکتر سعید جلیلی راه‌اندازی گردیده و تعداد زیادی عضو داشته . مسئول گروه بدون علت افراد را از گروه حذف می‌کند خواهشمند است رسیدگی فرمایید با تشکر و سپاس ابراهیم ایران پورمبارکه
م ع در پاسخ به عباس مرادی 23 خرداد 1403 - 23:55 ارسال پاسخ
باید برای مردم تبیین کنیدکه تنهاکسیکه واقعا راه رییسی راادامه خواهدداد،جلیلی است.قالیباف باشنبهءیهودیش راه‌رییسی را ادامه نمیدهد
ابوالفضل در پاسخ به عباس مرادی 04 تیر 1403 - 15:13 ارسال پاسخ
اتفاقا برعکس
دکتر جلیلی مسلط و اصلح هستند.
سعید 23 خرداد 1403 - 23:49 ارسال پاسخ
سلام، رای من سعیدِجمهور ... (یاعلی)
مهناز 24 خرداد 1403 - 03:15 ارسال پاسخ
از بین این ها جلیلی ،شرایط ها را دارد
عاشق 25 خرداد 1403 - 08:35 ارسال پاسخ
من سال 92 به دکتر جلیلی رای ندادم چون ایشون را نمیشناختم. مردم عوام یا رای اولی ها، عقلشان به چشمشان است. کلیپ چشمگیر درست کنید.
امین 25 خرداد 1403 - 19:21 ارسال پاسخ
نظر ایشون رو در مورد قیمت گذاری دستوری (ارز, خودرو ...) پیدا نمی کنم
مجید 26 خرداد 1403 - 00:13 ارسال پاسخ
ما همیشه رعیت بودیم و میمانیم،این واقعیت ماجراست،و این وسط یه عده ساده دل برای رای دادن تلاش می‌کنند.امیدوارم خدا عقلس سلیم به اینان عطا کند
سعید 26 خرداد 1403 - 18:20 ارسال پاسخ
بنظرم آقای جلیلی باید از این ژست ساده زیستی برای جلب آرای مردم استفاده کند. چون هنوز عده ای به ظاهر انقلابی نگاه می‌کنند نه کارنامه فرد. ضمنا ایشان کابینه و تیم وزرای خود را اعلام کنند تا مردم بدانند که ایشان چقدر وسعت نظر دارند و با همه گروه ها بدون هیچ تعصبی همکاری خواهند کرد
مهدی 27 خرداد 1403 - 01:16 ارسال پاسخ
آقای جلیلی خیلی خوب هستند
اما کاش با سایر نامزدهای ریاست جمهوری در این دوره با هم همفکری و همکاری نمایند تا بهترین تصمیم‌ها و نظرات به نحو احسن برای پیشرفت ایران انجام پذیرد
چون هر کدام نظرات خوب زیادی دارند
محمد 29 خرداد 1403 - 23:55 ارسال پاسخ
اقای جلیلی دانشمندی است گرانبها و مدیری است توانا،دلسوز مردم است و برای ارتقای ایران عزیز بسیار پر تلاش است
ز 30 خرداد 1403 - 04:09 ارسال پاسخ
ان شالله با روی کار آمدن دکتر جلیلی شاهد هرچه بیشتر به ثمر نشستن دستاورد های دولت شهید رییسی باشیم..
رضا 03 تیر 1403 - 13:55 ارسال پاسخ
ریزترین برنامه های قابل اجرا کجا بیان شده؟
حاجی در پاسخ به رضا 06 تیر 1403 - 01:34 ارسال پاسخ
پرونده ویژۀ «روایت» رو تو همین سایت ببین
اونجا دیگه ته برنامه رو درآوردن اینا!
هاجر وثوقی 05 تیر 1403 - 20:47 ارسال پاسخ
مردی مسلط ،قاطع و کاردان