mdi-map-marker صفحه اصلی mdi-chevron-double-left اخبار mdi-chevron-double-left جلیلی: ساخت تمدن با امتداد پیدا کردن اندیشه به عرصه ... بازگشت
دیدار با جمعی از اساتید دانشگاه فردوسی مشهد؛

جلیلی: ساخت تمدن با امتداد پیدا کردن اندیشه به عرصه عمل است

دکتر جلیلی نیز با ابراز امیدواری نسبت به تشکیل حرکت‌های روبه‌جلو در حوزه پژوهش‌های موضوعی، امتداد پیدا کردن اندیشه به عرصه عمل را لازمه ساخت و پیشرفت تمدن دانست.
مدت زمان تقریبی مطالعه:1 دقیقه و 10 ثانیه
mdi-calendar02 آذر 1400 - 04:26
mdi-comment 0
mdi-text-subjectمطالب

 

جمعی از اساتید دانشگاه فردوسی مشهد با دکتر جلیلی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش حیات طیبه، این اساتید که جزو اعضای هیئت علمی پیوسته و وابسته پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد بودند، در گزارشی به معرفی ابعاد پژوهش‌های این مرکز پرداختند.

پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی در گام اول از اعضای هیئت علمی دانشگاه فردوسی تشکیل شده است و در 4 گروه اقتصاد، فقه و حقوق، تعلیم و تربیت و مدیریت به تحقیقات موضوعی می‌پردازد.

همکاری با دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه به منظور تولید علم و طراحی الگوهای بومی در موضوعات مهم اقتصادی، حقوقی، تربیتی و مدیریتی از جمله رویکردهای این پژوهشکده است. به گفته اساتید حاضر در نشست، پژوهش‌های این نهاد معطوف به مسائل مبتلابه جامعه و با هدف اثرگذاری اجتماعی صورت می‌گیرد.

دکتر جلیلی نیز با ابراز امیدواری نسبت به تشکیل حرکت‌های روبه‌جلو در حوزه پژوهش‌های موضوعی، امتداد پیدا کردن اندیشه به عرصه عمل را لازمه ساخت و پیشرفت تمدن دانست.امتداد پیدا کردن اندیشه به عرصه عمل

وی با مقایسه عملکرد دو اندیشمند کلاسیک ایرانی و غربی در دو زمینه «عملی» و «نظری»، پیشتازی غربی‌ها در عرصه عملی کردن نظریه‌های علمی خود را از جمله علل پیشروی آنها در عرصه تمدن‌سازی برشمرد.

جلیلی امتداد مباحث نظری در ساختار‌ها و سازوکارهای امروزی را مشروط بر کارآمدی و امکان ارزیابی نتیجه آن دانست و تاکید کرد که اولویت‌های بندی موضوعات مورد پژوهش‌، مهمترین گام در جهت یافتن پاسخ صحیح به مسائل کشور خواهد بود.

 

 

پایان
mdi-camera گزارش تصویری
mdi-bookmarkدسته‌بندی: اخبار جلسه‌ها
mdi-tag-multipleبرچسب‌ها: تمدن تمدن اسلامی فردوسی مشهد دانشگاه فردوسی پژوهش دانشگاه
لینک کوتاهmdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printer
مطالب مشابه
سایر مطالب مرتبط را بخوانید
گفت‌وگو
دیدگاه خود را بیان کنید
انصراف ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است.