mdi-map-marker صفحه اصلی mdi-chevron-double-left اخبار mdi-chevron-double-left همزمانیکه دولت، مجلس و قوه قضائیه برای اداره کشور تصمیم ... بازگشت
جلیلی در گفتگو با شبکه خبر:

همزمانیکه دولت، مجلس و قوه قضائیه برای اداره کشور تصمیم میگیرد، افراد و جریاناتی که قصدشان سوءاستفاده است نیز با انگیزه بیشتر به دنبال تامین منافع خود هستند

سیاست اقتصادی مسکن باید تبدیل این کالا به کالای مصرفی باشد. بسته مالیاتی حوزه مسکن را تهیه کردیم و پیش از انتخابات نیز در اختیار مجلس یازدهم قرار دادیم.بخشی از تسهیلات بانکی باید به گونه‌ای به مسکن اختصاص یابد که به درد مردم بخورد. در مسکن مهر تسهیلات خوبی ارائه شد و مردم اقساط آن را به خوبی پرداخت کردند.ادامه الگوی مسکن مهر با رفع نواقص آن، در دستور کار ما خواهد بود.
مدت زمان تقریبی مطالعه:2 دقیقه و 51 ثانیه
mdi-calendar26 خرداد 1400 - 09:31
mdi-comment 0
mdi-folderپرونده انتخابات 1400

جلیلی در گفتگویی که شامگاه سه شنبه از طریق شبکه خبر سیما پخش شد، به سوالاتی پاسخ داد.

وی در این گفتگو، اظهار داشت:
?بازار سرمایه برای این است که مردم پول بیاورند تا به تولید کالا و خدمات کمک شود؛ متاسفانه بازار ثانویه بر بازار اولیه غلبه کرده است و سوداگری رخ داده است و هدف را منحرف کرده است.

?میتوانیم به مردم قول بدهیم که هم مردم و هم دولت سرمایه‌هایشان در جهت تقویت تولید به کار گرفته است.

?یک برنامه مفصل درباره فروش سهام پتروپالایشگاه‌ها به مردم در نظر گرفتیم.

?در سه ماه اول، سازوکار اوراق تبعی و بیمه سهام را تامین خواهیم کرد.


?مافیا فقط اقتصادی نیست؛ در مقاطعی از انتخابات‌ها دیده شده است که کسانی وارد ستادهای انتخاباتی شدند و بعد از پیروزی، بواسطه همین حضور رانت اقتصادی گرفتند.

?مافیای سیاسی نیز بخشی از زمینه مافیای اقتصادی را ایجاد میکند. یکی از راه های خشک کردن فساد، جلوگیری از شکل‌گیری فساد در همین روزهای انتخاباتی است.

?بخشنامه‌های متعدد و متناقض و در واقع عدم ثبات سیاست‌گذاری در امر تولید، ایجاد موانع غیر ضررو با طولانی شدن روند اخذ مجوز و نقدینگی افسارگسیخته‌ای که زمینه سوداگری را فراهم می‌کند؛ موانع تولیدند.

?اگر میخواهیم در کشور اصلاح صورت بگیرد، باید یک تغییر اساسی در فرهنگ سیاسی کشور صورت بگیرد. امروز آسیب‌هایی متوجه فرهنگ سیاسی ماست که خود از موانع رشد کشور است.

?یکی از این آسیب‌ها، وجود حواشی در میان سیاسیون است؛ حاشیه‌ها از بیکار و معطلی بوجود می‌آید. وقتی کار اصلی و متن رها شود، حاشیه درست می‌شود.

?دوری از حواشی، کار یک نفر نیست. رئیس جمهور باید دولت خود را از این حواشی به دور نگه دارد و فرهنگ درست سیاسی را ترویج کند.

?جهش کشور بدون پیشرفت علمی میسر نخواهد شد. یکی از مهمترین کارهای دولت این است که نگذارد زحمات علمی اساتید و دانشگاه‌ها خاک بخورد.دولت باید پیشاپیش، نسبت به بسیج کردن ظرفیت علمی کشور برای به خدمت گرفتن آن در صنعت، فرهنگ و .. وظیفه خود را انجام بدهد.


?همزمانیکه دولت، مجلس و قوه قضائیه برای اداره کشور تصمیم میگیرد، افراد و جریاناتی که قصدشان سوءاستفاده است نیز با انگیزه بیشتر به دنبال تامین منافع خود هستند.

?اسمش مافیاست یا هرچیز دیگر، باید دولت دست برتر را نسبت به آن داشته باشد. نمونه‌ی آن در مدیریت ارز دولتی بود که به درستی صورت نگرفت.

?شفافیت و تکمیل سامانه‌های اطلاعاتی و مشارکت مردم در زمینه پیشگیری از فساد مثل سوت‌زنی، راهبرد مبارزه با این مافیاست.

?بررسی کردیم که در بسیاری از اقلام غیرضروری، باید مانع از واردات و قاچاق شد.

?دولت باید از اشخاصی تشکیل شود که بیشترین شایستگی‌ها را داشته باشند: جوانان متخصص، مدیران موفق و پاکدست، اساتید دانشگاه و مسئولان باتجربه.

?برآورد ما این است که نرخ فعلی تورم در سال اول به نصف برسد و در پایان چهار سال، نزدیک به نرخ جهانی شود.

?البته درباره نرخ تورم یا نرخ بیکاری نباید با آمار بازی کرد؛ چرا که برخی حتی می‌گویند یک ساعت کار در هفته یعنی شغل! و اینگونه آمار میدادند.

?مدیریت بازار از ابتدای تولید تا انتهای توزیع باید با نظارت کامل دولت صورت بگیرد. شفافیت چرخه تولید تا توزیع از طریق دولت الکترونیک امکان پذیر است.

?سیاست اقتصادی مسکن باید  تبدیل این کالا به کالای مصرفی باشد. بسته مالیاتی حوزه مسکن را تهیه کردیم و پیش از انتخابات نیز در اختیار مجلس یازدهم قرار دادیم.

?بخشی از تسهیلات بانکی باید به گونه‌ای به مسکن اختصاص یابد که به درد مردم بخورد. در مسکن مهر تسهیلات خوبی ارائه شد و مردم اقساط آن را به خوبی پرداخت کردند.

?ادامه الگوی مسکن مهر با رفع نواقص آن، در دستور کار ما خواهد بود.

 

 

پایان
mdi-bookmarkدسته‌بندی: اخبار گفت‌وگو
mdi-tag-multipleبرچسب‌ها: انتخابات ۱۴۰۰ انتخابات1400 روایت مسکن روایت مبارزه با فساد روایت معیشت روایت فرهنگ سیاسی روایت تورم روایت گرانی
لینک کوتاهmdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printer
مطالب مشابه
سایر مطالب مرتبط را بخوانید
گفت‌وگو
دیدگاه خود را بیان کنید
انصراف ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است.