mdi-map-marker صفحه اصلی mdi-chevron-double-left اخبار mdi-chevron-double-left جلیلی: قطع بیمه راننده تاکسی‌ها غیر موجه و غلط بود بازگشت
حضور صمیمی؛ این بار در میان تاکسی‌رانان

جلیلی: قطع بیمه راننده تاکسی‌ها غیر موجه و غلط بود

مدت زمان تقریبی مطالعه:2 دقیقه و 20 ثانیه
mdi-calendar24 خرداد 1400 - 09:27
mdi-comment 0
mdi-folderپرونده انتخابات 1400

دکتر جلیلی در جمع تاکسی‌رانان ترمینال غرب تهران:

من چندین سال از همین ترمینال با تاکسی به محل زندگی خود در کرج می‌رفتم و با مشکلات شما تاکسی‌ران‌ها آشنا هستم.

برادری که از سنقر همدان آمده است و می‌گوید من دامداری را رها کردم و به تهران آمدم برای کار، به ایشان می‌گویم اگر روستای شما در وضعیت مطلوب قرار داشت، آیا به تهران می‌آمدید؟ (پاسخ تاکسی‌ران: نمی‌آمدم)

برادر دیگری می‌گوید دانشجوی دکتری عمران هستند و در بخش اداری ترمینال مشغول است. اگر زمینه اشتغال شما در حوزه تحصیلی خودت فراهم میشد، کار غیرتخصصی می‌کردید؟

«قراردادهای کوتاه‌مدت در کارهایی که مقطعی نیستند، خلاف قانون اساسی است. آن دسته از این قراردادها که خلاف امنیت شغلی است، جلوی آن را می‌گیریم.»

در این هشت سال به هر دلیلی که قطعا غیرموجه است، بیمه رانندگان تاکسی دچار مشکل شده است. خدای ناکرده اگر حادثه یا کسالتی برای راننده تاکسی پیش بیاید، وضعیت درآمدی او دچار مشکل می‌شود.

طرحی داریم که کارت اعتباری با مبلغ مشخص در اختیار رانندگان تاکسی و مشاغلی که روزمزد هستند قرار بگیرد تا در شرایط ضرور، معیشت‌ روزمره آنها دچار مشکل جدی نشود.

جلیلی: من گفتم این برجام مشکلات را حل نمی‌کند؛ حل کرد؟ (مردم: نکرد)

جلیلی: اگر روستای شما در وضعیت مطلوب قرار داشت، آیا به تهران می‌آمدید؟ (تاکسی‌ران: نمی‌آمدم)

در پاسخ به یک کارگر قراردادی: قراردادهای کوتاه‌مدت در کارهایی که مقطعی نیستند، خلاف قانون اساسی است. آن دسته از این قراردادها که خلاف امنیت شغلی است، جلوی آن را می‌گیریم.

من با هر صنفی دیدار داشتم به آنها گفتم: خودتان پای کار بیایید و مشکلات‌تان را پیگیری کنید؛ از طریق اتحادیه‌ها و اصناف باید حقوق خود را پیگیری کنید و راهکارهای پیشنهادی‌تان از دولت مطالبه کنید/ اگر این کار را بکنید و معطل فلان مدیر دولتی نمانید، بسیاری از مشکلات را با دست خودتان حل خواهید کرد.

یک خانم در محل: نه بیمه دارم، نه حقوق بازنشستگی؛ خواهر شهید هم هستم. دولت نسبت به من هیچ وظیفه‌ای ندارد؟ (جلیلی: قطعا وظیفه دارد و شما هم در زمینه‌های مختلف حقوقی دارید)

یک راننده تاکسی: مشکل ما داخل کشور است؛ خدا خیرتان بدهد! یک نفر بگوید که مشکل ما در خارج نیست؛ مشکل ما مدیریت دولت است.

جلیلی: من گفتم این برجام مشکلات را حل نمی‌کند؛ حل کرد؟ (مردم: نکرد)

یک راننده تاکسی: ان‌شاءالله سایه‌ات بالا سر زن و بچه‌ات باشد؛ اگر رای آوردی، فردای آن روز هم بیا در کنار مردم و درد آنها را بشنو. مشکل ما این است که مردم درد دارند اما کسی مردم را به رسمیت نمی‌شناسد/ جلیلی: من در هشت سال گذشته مسئولیت اجرایی نداشتم اما در جای جای کشور حضور پیدا کردم و با اقشار و اصناف مختلف دیدار کردم و سخن آنها را شنیدم. من رقیب آقای روحانی بودم اما سعی کردم هرچه از دستم برمی‌آید به همین دولت آقای روحانی کمک کنیم./ راننده تاکسی: خدا پدرت را بیامرزد

پایان
mdi-camera گزارش تصویری
mdi-bookmarkدسته‌بندی: اخبار
mdi-tag-multipleبرچسب‌ها: انتخابات1400 حمل و نقل
لینک کوتاهmdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printer
از همین رویداد
در جمع تاکسی‌رانان ترمینال غرب
حضور دکتر سعید جلیلی در جمع تاکسی‌رانانتصاویر
مطالب مشابه
سایر مطالب مرتبط را بخوانید
گفت‌وگو
دیدگاه خود را بیان کنید
انصراف ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است.