mdi-map-marker صفحه اصلی mdi-chevron-double-left اخبار mdi-chevron-double-left بدتر از تحریم آن است که عده‌ای ناتوانی خود را ... بازگشت
جلیلی در مناظره سوم:

بدتر از تحریم آن است که عده‌ای ناتوانی خود را به گردن تحریم می‌اندازند/قاطعانه میگویم؛ امضای کنوانسیون‌ها هیچ‌ فایدهٔ اقتصادی برای کشور ندارد

مدت زمان تقریبی مطالعه:15 دقیقه و 47 ثانیه
mdi-calendar22 خرداد 1400 - 13:29
mdi-comment 5
mdi-folderپرونده انتخابات 1400

این خبر در دو بخش خلاصه و مشروح تنظیم شده است.

خبر خلاصه:

برنامه یک شبه و سفارش به اندیشکده نوشته نمی‌شود/ مشکلات را همه می‌دانند و برنامه‌ها بسیار اشتراکات دارد؛ اما سوال این است که چرا حل نمیشود؟/ دغدغه مردم این است که آیا رئیس جمهور تعارفات را کنار خواهد گذاشت یا نخواهد گذاشت؟/ میخواهد مصلحت مردم را پیگیری کند یا اینکه ببیند چه موضوعی داغ است و آن را مطرح کند؟

جلیلی در #نوبت_اول مناظره سوم درباره تصویر دولت خود و دغدغه‌های مردم:
?دغدغه مردم این است که چرا این هفت موضوعی که بیان کردید، حل نمی‌شود. مسئله‌ها مشخص است و مردم در کوچه و بازار آن را میگویند.

?مردم میپرسند چرا راه‌حل ها پایدار نیست؛ تورم باران نیست که ببینیم یک سال می‌آید یا سال دیگر نمی‌آید.یک سال خوب است اما مجددا فنر تورم در میرود و دوباره گرانی به وجود می‌آید.

?مردم میگویند اگر دغدغه‌های ما بر روی این موضوعات است چرا دولت ها بر روی موضوعات دیگر و حواشی تمرکز می‌کنند؟

?دوستان درباره این هفت موضوع پاسخ دادند و بنده هم راهکارهایی دارم؛ این مشکلات مثل کرونا نیست که راهکار آن ناشناخته باشد.

?درباره تورم؛ متوسط نرخ کشور های دنیا 2.5 درصد است، و به جز چند کشور، بقیه کشور های دنیا به زیر 5 درصد آوردند.

?درباره مسکن؛ زمین هست، نیروی انسانی هست، مصالح هم هست؛ مردم می‌پرسند چرا حل نشده است؟ دغدغه مردم این است چرا دولت‌ها عقب هستند.

?اگر میخواهید مسائل را حل کنید، باید برنامه داشته باشید. اگر می‌خواهید یک قالی ایرانی هم ببافید، نیازمند یک نقشه جامع هستید تا رج به رج و گره به گره مطابق نقشه زده شود.

?رئیس جمهور کارش همین است؛ باید اشراف داشته باشد به کار وزارتخانه ها مختلف. باید مسکن، نظام سلامت و اقتصاد را بشناسد.رئیس جمهور باید بتواند در بزنگاه‌ها تصمیم‌گیری کند و موانع را پشت سر بگذارد.

?برنامه یک شبه و با سفارش به اندیشکده نوشته نمی‌شود.

رئیس جمهور، رئیس جمهور ایران است با همه‌ی ظرفیت‌ها؛ حل یکی دو مسئله خیلی حداقلی است. او چهار سال وقت دارد؛ اگر منصف باشد نسبت به کم‌کاری خود معذرت‌خواهی میکند و اگر نباشد مثل آقایان میگوید دولت ما خیلی هم خوب بود و طلبکار هم میشود.

?دغدغه مردم این است که آیا رئیس جمهور تعارفات را کنار خواهد گذاشت یا نخواهد گذاشت؟ آیا میخواهد مصلحت مردم را پیگیری کند یا اینکه ببیند چه موضوعی داغ است و آن را مطرح کند؟

?ما می‌گوییم دولت با کارهای جدی، نتیجه‌مند و مبتنی بر برنامه‌ی کارشناسی و میدانی می‌تواند مشکلات را حل کند و الا بسیاری از برنامه‌ها مشترک است.

بدتر از تحریم آن است که عده‌ای ناتوانی خود را به گردن تحریم می‌اندازند/برای تحریم بانکی، یازده طرح داریم؛ بانک مرکزی بیاید گزارش بدهد کدام طرح را اجرا کرده است؟

جلیلی در نوبت دوم مناظره:
?وجود ثبات در سیاست‌ها و محیط اقتصادی، ضرورت امروز اقتصاد کشور است.

?تحریم یک واقعیت است؛ مهمتر از مشکل تحریم، بهانه‌ی تحریم است که عده‌ای میخواهند ناکارآمدی‌های خودشان را به گردن تحریم بیندازند.

?کسانی حداقل فهم را از مناسبات جهانی ندارند و بر این مبنا میخو‌اهند نسخه بپیچند.

?دوستان کارنامه بسیار ضعیفی دارند؛ چون بنایشان را گذاشتند بر اینکه همه‌ی سیاست خارجی یعنی مذاکره با سه چهار کشور.معذرت میخواهم، این نفهمیدن مسئله است!

?طرف مقابل با وقاحت میگوید اهرم تحریم را ادامه میدهیم و برخی از تحریم‌ها اصلا قابل مذاکره نیست؛ شما باید راه‌حل داشته باشید و اهرم تحریم را از دست دشمن خارج کنید نه اینکه بنشینید یک گوشه و بگویید نمیگذارند ما کار کنیم.

?برای تحریم بانکی، یازده طرح داریم؛ بانک مرکزی بیاید گزارش بدهد کدام طرح را اجرا کرده است؟

?شمایی که میگویید موفق بودیم در مذاکرات؛ تحریم را دو برابر کردید و دلار تا سی هزار تومان گران شد. این کارنامه شما در سیاست خارجی است.

?نه تنها در مذاکرات نتیجه گرفتید بلکه فرصت‌های جهانی را استفاده نکردید و همه‌ی آنها را بخاطر مذاکره با سه کشور نادیده گرفتید.

?برجام چک بلامحل بود.

 

قاطعانه میگویم: امضای کنوانسیون‌ها هیچ‌ فایده‌ی اقتصادی برای کشور ندارد/ هزینه‌ی برجام را داده‌ایم و امروز طلبکاریم نه بدهکار


جلیلی در نوبت سوم مناظره:
?امکان تعامل گسترده و سازنده با جهان وجود دارد. به ویژه در روابط اقتصادی.

?به عنوان کسی که سی و سه سال کار سیاست خارجی کرده‌ام، قاطعانه راجع به عرض میکنم که امضای کنوانسیون ها هیچ فایده ای برای کشور ندارد.

?بیانیه FATF میگوید اگر دو مورد باقی مانده را امضا هم کنید تازه باید تصمیم بگیریم که مرحله بعدی برای شما چیست.

?میگویند نمی‌توانیم پولمان را برگردانیم؛ الان دوازده میلیارد دلار روابط اقتصادی با عراق وجود دارد که ده میلیارد  آن مربوط به بخش خصوصی است. چرا بخش خصوصی می‌تواند اما شما به عنوان دولت می‌گویید نمی‌توانیم؟

?اتحادیه تعاونی‌های سراسر کشور میگفتند ما هیچ مشکلی نداریم اگر دولت بگذارد.

?برجام سند طلبکاری ملت ایران است نه سند بدهکاری. ما هزینه برجام را دادیم؛ نباید هر روز برویم از سرمایه ملی هزینه کنیم و نتیجه نگیریم

?کسی می‌تواند این مسائل را درست پیش ببرد که هم روابط بین‌الملل را بشناسد و هم توانایی کشور را.

?رئیس جمهور هم به مسائل جهانی باید وارد باشد و هم برای تعاملات اقتصادی ماموریت داشته باشد و الا با یک بهانه هم می‌توان کار نکرد.

?یک دستور رئیس جمهور وقتی به پایین می‌رسد، یک کارشناس در یک اداره می‌تواند مانع از اجرای آن شود؛ در شورایعالی امنیت ملی ده‌ها جلسه برای هماهنگی وزرا داشتیم و میدانیم مشکلات ساختار اداری چیست.

?هیچ بهانه‌ای نمی‌تواند مانع پیشرفت اقتصاد کشور باشد؛ به هیچ بهانه‌ای نباید اجازه داد که کشور را معطل نگه دارند.



?چرا به جای FATF از داخل کشور طلب کارید؟/ آقای همتی شما حتی نمی‌دانید ما همین الان عضو اف‌ای‌تی‌اف هستیم

جلیلی در نوبت چهارم مناظره:
?نگاه ما به چهار سال آینده یک نگاه فرصت محور است؛ جهش و استفاده از فرصت‌ها ضرورت است و لازمه آن این است که پیش از شروع دولت در زمینه‌های مختلف برنامه دقیق وجود داشته باشد.

?اگر امروز صحبت از گرانی و مسکن و این مسائل می‌شود، حل این مسائل با اداره کنونی و معمول امکان پذیر نیست و نیازمند جهش هستیم.

?اگر صحبت از جهش می‌کنیم، باید برای تک تک دستگاه‌ها در زمینه اشتغال و ارزآوری ماموریت تعریف کنیم.

?از روز ابتدای دولت باید این ماموریت‌ها آغاز شود؛ نه اینکه تازه بخواهیم آسیب‌شناسی کنیم و برنامه‌ بریزیم.

?من میگویم باید برای چهل و نه دستگاه روستا برنامه تعریف کنیم و روستا سلول جهش کشور است؛ آقای همتی میگویند شما به روستائیان توهین میکنید؛ این توهین است؟

?آقای همتی میفرمایند دویست کشور عضو FATF هستند؛ خود ما هم عضو هستیم، برنامه مشترک هم اجرا کردید و او نپذیرفته است؛ آقای همتی شما حتی نمی‌دانید ما همین الان عضو اف‌ای‌تی‌اف هستیم.

?چرا به جای FATF از داخل کشور طلب کارید؟

?جناب همتی ما ۳۹ بند از ۴۱ بند FATF را اجرا کردیم اکنون به جای اینکه از آنان مطالبه کنید که چه شد، از ملت طلب‌کارید؟

 

مشروح خبر:

دکتر سعید جلیلی در سومین مناظره انتخاباتی با موضوع دغدغه های مردم، در پاسخ به سوالی مبنی بر ارائه تصویر کلی از رویکردها و اولویت‌هایی که برای برطرف کردن دغدغه های مردم در زمینه هایی از جمله تورم ، بی عدالتی،رکود،فساد و بیکاری پیگیری خواهد کرد، اظهار داشت:امروز دغدغه اصلی مردم این است که چرا این موضوعات که پاسخ های روشنی دارد، هنوز حل و فصل نشده است. مسئله و پاسخ این دغدغه ها مثل بیماری کرونا که ناشناخته نیست پس چرا وقتی سوال و پاسخ شناخته شده است موضوع به حل و فصل نهایی نمی رسد.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: امروز متوسط نرخ تورم در کشورهای دنیا دو نیم درصد است چرا هنوز در ایران این موضوع به ثبات نرسیده است و سوال مردم این است که چرا دولت ها از این موضوعات عقب هستند آن هم در کشوری مانند ایران که از ظرفیت های بزرگی برای جهش برخوردار است ولی علی رغم این ظرفیتها، مردم نگران هستند که روند تورم در آینده چگونه خواهد شد.

دکتر جلیلی خاطرنشان کرد: سوال این است که چرا در مقابل دغدغه‌های اصلی مردم بعضاً مسائل دیگری به عنوان موضوعات اصلی با قدرت بیان و پیگیری می‌شود.

دکتر جلیلی با بیان اینکه برای غلبه بر دغدغه‌های مردم رویکردها و برنامه‌های منظمی تدوین کرده است گفت: برای غلبه بر این دغدغه‌ها باید برنامه جدی و جامع وجود داشته باشد و رئیس جمهور بایستی نسبت به این برنامه و نقشه راه اشراف کامل داشته باشد تا بتواند تورم را مهار کرده و برسایر مشکلات غلبه کند.

دکتر جلیلی افزود:دغدغه مردم این است چرا این راه‌حل‌ها برای کنترل تورم پایدار نیست . تورم مثل باران نیست که بگوییم سال دیگر باران می‌آید یا نمی‌آید. بحث این است. چرا مردم نگرانی دارند که آیا سال دیگر تورم پایین خواهد بود یا نخواهد بود؟ این روند ثابت خواهد بود یا نخواهد بود.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: رفع دغدغه های مردم نیازمند برنامه جدی است مگر می‌شود بدون نقشه جامع کارها را پیش برد. کار رئیس جمهور دقیقاً این است و با کار وزیر  فرق می‌کند و باید  به نقشی که هر یک از وزارتخانه‌ها ایفا می کنند اشراف کامل داشته باشد.

دکتر جلیلی با بیان اینکه  برنامه جامع یک شبه نوشته نمی‌شود، گفت:.با سفارش به اندیشکده برنامه نوشته نمی‌شود. باید اشراف وجود داشته باشد تا در بزنگاه‌ها و در آن جاهایی که نیازمند ظرافت است، بتواند تصمیم بگیرد و نگذارد کارها متوقف شود.

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به نقش رئیس جمهور در حل و فصل مسائل و دغدغه های مردم اظهارداشت: مسئله مردم این است که از روزی که رییس جمهور  مسئولیت را عهده‌دار می‌شود، زمان را چقدر مغتنم می‌شمارد یکی از دغدغه‌های مردم این است که یکدفعه 4 سال، یا  8 سال می‌گذرد اما چیزی انجام نشد و  اگر فرد منصف نباشد تازه طلبکار مردم هم می‌شود.

دکتر جلیلی خاطرنشان کرد: دغدغه مردم این است که اگر رأی دادیم،  مسیری که می‌خواهد طی شود قرار است پس از 6 ماه یا یکسال به چه نقطه‌ای برسد.

وی اضافه کرد : اینکه رئیس جمهور ایران با این همه ظرفیت‌ گسترده، اعلام کند بعد از چهار سال، فقط یک و دو مسأله را حل کرده است خیلی حداقلی است و نشان می دهد یا ظرفیت‌های ایران را نشناخته است یا  به موضوعات اشراف  ندارد لذا باید  برنامه‌ ها خیلی فراتر از این موضوعات باشد.

دکتر جلیلی گفت: دغدغه مردم این است که آیا تعارفات کنار گذاشته خواهد شد  یا نه. آیا دوباره مشغول کارهای نمایشی خواهد شد یا کار واقعی خواهد کرد. آیا مصلحت مردم پیگیری  خواهد شد؟

داوطلب ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: دغدغه‌های مردم این است که اطمینان داشته باشند، کارها بطورجدی پیگیری می‌شود و نمایشی نخواهد بود بلکه نتیجه‌ مند و مبتنی بر یک برنامه خواهد بود.

دکتر جلیلی در ادامه مناظره با بیان اینکه  یکی از نکاتی که برای اقتصاد کشور و حکمرانی اهمیت دارد، وجود ثبات در سیاست‌های اقتصادی و محیط اقتصادی کشور است، اظهارداشت: تحریم را نمی توان انکار کرد و واقعیتی است که وجود دارد.

مهم‌تر از خود تحریم، بهانه تحریم است که به این بهانه خیلی ها می خواهند ناکارآمدی‌هایشان را گردن آن بیندازند.

دکتر جلیلی با بیان اینکه کسی که رئیس جمهور می‌شود باید فهم صحیح از صحنه جهانی و مناسبات جهانی داشته باشد، گفت: رییس جمهور باید فهم صحیح از ظرفیت‌های داخلی داشته باشد. متاسفانه برخی حداقل فهم را هم  از مناسبات جهانی ندارند و لذا بر این مبنا می‌خواهند نسخه بپیچند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش دوم برنامه مناظره ۱۴۰۰ در پاسخ به سوالی در خصوص رفع دغدغه مردم در رابطه با اخذ مجوزها و راه اندازی کسب و کار با جلوگیری از اتلاف وقت و نقض کرامت انسانی مردم اظهار داشت: روز اول انتخاب آقای روحانی در  جلسه‌ای به ایشان گفتم که اگر می‌خواهید همین اهداف خودتان را دنبال کنید راهش این است که باید ماشین دولت را بیندازید و کندی‌هایی که در ماشین دولت وجود دارد، نمی تواند شما را به مقصد نمی‌رساند.

دکتر جلیلی خاطرنشان کرد: روی این موضوعات برنامه داریم . نیاز نیست که ساختارها را عوض کرد بلکه باید ساز و کارها را فعال کنیم. آن هم مبتنی بر این است که رویکرد روزمره به  اداره وجود دارد یا اینکه  برنامه این است که برای دستگاه‌های مختلف مأموریت تعریف می‌کنید در چنین شرایطی ماشین خودش را به نتیجه مطلوب می‌رساند.

وی افزود: اگر برنامه بر این مبنا باشد که تک تک دستگاه‌ها باید در سال  میزان خاصی شغل ایجاد کنند آنگاه مجبور خواهند بود خودشان را به آن هدف برساند. اما اگر قرار نباشد به نتیجه‌ای برسند، طبیعتاً کار روزمره خودشان را می‌کنند.

دکتر جلیلی در ادامه با بیان اینکه به عنوان کسی که 33 سال در عرصه سیاست خارجی  فعالیت کرده‌ام، به ضرس قاطع عرض می‌کنم امکان تعامل گسترده و سازنده با جهان، بویژه در روابط اقتصادی وجود دارد ولی اینها نمی‌توانند، اظهارداشت عراق را مثال زدند. الان 12 میلیارد دلار روابط اقتصادی با عراق داریم که 10 میلیارد آن مربوط به بخش خصوصی است که براحتی انجام می‌دهند ولی 2 میلیارد‌ که مربوط به بخش دولتی است، انجام نمی شود و ضعف  در اینجا است.
داوطلب ریاست جمهوری گفت: اگر دولت و رئیس جمهور اشراف داشته باشد، برنامه را بخوبی بداند، می‌فهمد که کجاها مشکل وجود دارد.

وی افزود: روز پنج‌شنبه جلسه ای با اتحادیه تعاونی‌های سراسر کشور داشتم که  بیان می‌کردند که هیچ مشکلی در روابط خارجی ندارند اگر داخلی‌ها مزاحم کارشان نشوند.

دکتر جلیلی با اشاره به موضوع  FATA تاکید کرد: با قاطعیت عرض می‌کنم امضای کنوانسیون‌ها هیچ فایده‌ای برای کشور ما ندارد. حاضرم با هر کسی در این قضیه، مناظره و بحث کنم. در  بیانیه FATA تصریح شده اگر این را امضاء کنی باید من گام بعدی را برای تو تعریف کنم.از  39  بندی که انجام دادیم فقط 16 مورد را قبول کرده است. چرا مسأله بصورت  غلط به مردم گفته می شود ، علت خوشبینانه آن این است که نمی‌دانید.

دکتر جلیلی با تاکید بر اینکه  برجام سند طلبکاری ملت ایران است نه سند بدهکاری، گفت: هزینه برجام را داده ایم. امروز باید طلبکار باشیم. وقتی 15 بار اعلام شده که ایران همه تعهداتش را انجام داده است، پس نتیجه‌اش چه شد؟ نباید از هزینه و سرمایه ملت هر روز،  یک چیزی را دوباره هزینه کنیم.

وی گفت: کسی می‌تواند این مسیرها را درست پیش ببرد که هم به مسایل جهانی و هم به مسایل داخلی آگاه باشد.

دکتر جلیلی خاطرنشان کرد: به عنوان کسی که از پایین‌ترین سطح به عنوان کارشناسی وارد دستگاه دولتی شدم و در این مسیر رشد کردم شدم، می‌دانم در این مسیر چه جریانی وجود دارد و یک دستور رئیس جمهور وقتی به پایین می‌رسد چه فرجامی پیدا می‌کند و چگونه یک کارشناس می‌تواند کار را معطل کند و چگونه در سطح بالا وقتی آن هماهنگی‌ها نباشد، کار پیش نمی‌رود.


داوطلب ریاست جمهوری اظهارداشت: رئیس جمهور باید هم به مسایل جهانی واقف باشد و بداند که سیاست خارجی 4 سال آینده باید سیاست خارجی اقتصاد محور باشد. سیاست خارجی باشد که برای آن مأموریت تعریف شده و در صادرات نقش داشته باشد، اگر نه یک بهانه کافی است تا شما کار نکنید.

دکتر جلیلی تصریح کرد:هیچ بهانه‌ای نمی‌تواند نه به لحاظ اینکه چه کسی در آمریکا انتخاب شد نه اینکه فلان کنوانسیون چه بود. مانع پیشرفت اقتصاد کشور بشود و  نباید در داخل اجازه داد کسانی بخواهند اگر تصمیمی گرفته می‌شود، آن تصمیم محقق شود و این نیازمند شناخت کافی از ظرفیت داخل و یک رویکرد درست که فقط نگوید که نمی شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش نقد دیدگاه سایر نامزدها اظهار داشت: برای رفع دغدغه های مردم، نگاه به 4 سال آینده باید نگاه فرصت محور باشد و با اداره روزمره، مسایل کشور حل نمی‌شود.

دکتر جلیلی تاکید کرد: امروز جهش برای کشور و استفاده حداکثری از  فرصت‌ها هم ممکن بوده و هم یک ضرورت است. این ضرورت را باید فهم کرد و لازمه‌اش این است که قبلاً مطالعات و بررسی‌های آن انجام شده باشد  و درباره نظام بانکداری، نظام سلامت، موانع تولید و صادرات برق برنامه جامع وجود داشته باشد.

وی افزود: هر کدام از روستاها باید سلول جهش کشور باشند نه اینکه حداکثر یک خدماتی به آنها رسانده شود.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: 27 درصد جمعیت‌ در روستاها هستند باید به آنها نگاه حداکثری داشت تا بتوانند جهش پیدا کنند و کشور را جهش بدهند آیا این سخنان  اهانت به روستا است، طرح این  موضوع جابجا کردن مرزهای ادبیات توسط آقای همتی است.

دکتر جلیلی گفت: باید برای اشتغال و  ارزآوری برای همه دستکاه ها ، ماموریت تعریف شده باشد که کشور معطل نماند.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه نباید مسائل به صورت غلط به مردم بیان شود اظهار داشت : می‌فرمایند 200 کشور عضو FATA است مگر نمی‌دانید شما هم عضو هستید و حتی برنامه اقدام هم امضاء کردید و از 41 بند، 39 مورد را اجرا کردید شما حتی این مسأله را هم نمی‌دانید. همه اینها  را نجام دادید و او گفته قبول نیست. چرا بجای اینکه از او طلبکاری کنید از داخل طلبکاری می‌کنید؟

دکتر جلیلی خاطرنشان کرد: ما که می‌گوییم مثلاً 49 دستگاه نسبت به روستاها وظایفی دارند،  عجبا که این را اهانت به روستایی قلمداد میکنید.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: برای مشکل کسی که  4  فرزند بیکار داردچه راه‌حلی وجود دارد؟
با اداره روزمره و  با برنامه‌ای که با اولین سوال دچار تردید شد، نمی توان اینگونه مشکلات را حل کرد باید از ابتدای شروع کار دولت، برنامه جامع جهش کشور با قوت شروع شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش جمع بندی و پایانی سومین برنامه مناظره ۱۴۰۰ اظهار داشت: امروز از انتخاب رئیس جمهور برای ایران بزرگ با همه ظرفیت‌هایش صحبت می کنیم. 4 سال آینده باید 4 سال جهش باشد و این جهش نیازمند یک جهاد بزرگ و یک تلاش سترگ است.

دکتر جلیلی گفت: صحبت از رئیس جمهور می‌کنیم. رئیسی که باید بداند رئیس همه جمهور است و باید همه مردم و همه حقوق آنها را نه بخشی از حقوق آنها را در بر بگیرد. رئیسی که باید بداند در رأس دستگاهی قرار می‌گیرد که در بدنه  و در رأس آن دستگاه‌ها چه خبر است.باید بداند که او را بازی ندهند.

وی خاطرنشان کرد:  رئیس جمهوری که محیط داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی را خوب بفهمد  تا به اندک موضوعی و بهانه‌ای کار را تعطیل نکند.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه 8 سال سایه به سایه و  در حد توانمان مسایل کشور را دنبال کردیم، اظهارداشت:  اگر کار خوبی شده،  تأیید کردیم،  اگر کار ناقصی بود، سعی کردیم به تکمیل آن کمک کنیم و اگر کار خطایی بوده به تصحیح آن کمک کردیم.

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وی با بیان اینکه کارنامه ما کاملا روشن است، اظهار داشت:  در همه موضوعات سعی کرده‌ایم برای اداره کشور، برنامه واقعی قابل اجرا که نوید جهش  می‌دهد را تدوین کنیم.

دکتر جلیلی با تاکید بر اینکه نباید مسایل را تقلیل داد و نباید دچار تعارفات شد، گفت:  فکر می‌کنیم که رویکردها باید از اینکه حل آب خوردن کشور را هم به دیگران نسبت بدهند و منتظر دیگران باشند به جهش کشور ، مستقل از همه جناح‌ها و بازی‌های سیاسی و مستقل از هرگونه حرکت و تعارفی که خدای ناکرده در این مسیر خدشه ایجاد کند، ارتقا پیدا کند.

دکتر جلیلی در ادامه با اشاره به سخنی از امیر مومنان (ع) اظهارداشت: خدایا تو خود شاهدی آنچه از جانب ما صورت گرفت تلاشی برای کسب قدرت و نه زیاد کردن ثروت نبود بلکه می‌خواهیم نشانه‌های دین تو را برگردانیم. اصلاح واقعی را انجام بدهیم تا بندگان ستمدیده تو احساس آرامش و امنیت کنند و دین تو برپا شود.

دکتر جلیلی افزود: امروز ما در محضر خدا و در محضر امام(ره) و شهدا و در محضر مردم، صادقانه به  آنچه در این 8 سال رسیده‌ایم و فکر می‌کنیم برای آینده کشور می‌تواند برنامه درستی باشد را تقدیم می‌کنیم و  معتقدیم حضور تک تک شما در پای صندوق‌های رأی قدرت ملی را ارتقا می دهد.

پایان
mdi-bookmarkدسته‌بندی: اخبار
mdi-tag-multipleبرچسب‌ها: انتخابات ۱۴۰۰ انتخابات1400 روایت تورم مسکن
لینک کوتاهmdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printer
مطالب مشابه
سایر مطالب مرتبط را بخوانید
گفت‌وگو
دیدگاه خود را بیان کنید
انصراف ارسال دیدگاه دیدگاه‌های ارزشمند شما 5 دیدگاه
دربندی 22 خرداد 1400 - 15:13 ارسال پاسخ
آقای جلیلی منه معلم عااااشق شما هستم. واقعا آرامش بخش هستین❤
علي 22 خرداد 1400 - 16:57 ارسال پاسخ
جناب آقاي جليلي،
تلاشهاي خالصانه شما در اين عرصه، مقبول درگاه خداي متعال...
طه 23 خرداد 1400 - 06:59 ارسال پاسخ
دکتر جلیلی
شما چه رای بیاورید چه رای نیاورید
چه تا آخر بمانید چه تا آخر نمانید
شما فرهنگ سیاسی کشور را بالا بردید
شما به سیاسیون آموختید رجل سیاسی در تعریف انقلاب اسلامی یعنی چه...
جمهور مردم بودن بودن یعنی چه....
شما دوباره به ما یاداوری کردید که رجائی ها و با هنر ها هنوز هستند...
نسل مردان پاک انقلاب هنوز تمام نشده است....
خدا شما را حفظ کند
علی 23 خرداد 1400 - 08:25 ارسال پاسخ
با سلام خدمت شما
جناب آقای جلیلی بنده به شدت به منطق و منش شما علاقمندم و امیدوارم بتوانید در راه خدا محکم قدم بردارید اما در شرایط فعلی لطفا با آقای رئیسی ائتلاف کنید و به کمک یکدیگر دولتی قدرمتند تشکیل دهید. جبهه انقلاب نزدیک به اختلاف شده است.
قاسمی 23 خرداد 1400 - 16:14 ارسال پاسخ
جناب دکتر جلیلی ریاست جمهوری فقط برازنده شماست خدا نگهدار شما در این عرصه