mdi-map-marker صفحه اصلی mdi-chevron-double-left اخبار mdi-chevron-double-left با «معامله قرن» به دنبال تطمیع هستند تا به اشغالگری ... بازگشت
سخنرانی دکتر جلیلی در اجتماع پر شور مردم مشهد مقدس در راهپیمایی روز قدس

با «معامله قرن» به دنبال تطمیع هستند تا به اشغالگری رژیم صهیونیستی رسمیت ببخشند

امروز روند دروغین صلح و سازشکاری به جایی رسید که رژیم حاکم بر آمریکا رسما قدس را پایتخت رژیم صهیونیستی و جولان را بخشی از خاک آن اعلام کرد؛ معامله قرن نیز به دنبال تثبیت این اقدامات است. این معامله به اسم فعالیت اقتصادی برای فلسطینیان است. آنها در قبال ازبین رفتن هویت فلسطینی در بخش های از مصر و اردن برای فلسطینیان امکان فعالیت شغلی و.. را فراهم خواهند آورد.
مدت زمان تقریبی مطالعه:11 دقیقه و 16 ثانیه
mdi-calendar10 خرداد 1398 - 08:14
mdi-comment 0

     نماینده رهبرانقلاب در شورایعالی امنیت ملی پیش از ظهر امروز با حضور در اجتماع پر شور مردم مشهد مقدس در راهپیمایی روز قدس شرکت کرد. وی همچنین به عنوان سخنران پیش از خطبه های نمازجمعه این شهر، به ایراد سخنرانی مهمی پیرامون مسائل مختلف داخلی و خارجی از جمله «معامله قرن» و «مذاکره با آمریکا» پرداخت.

     عضو مجمع تشخیص مصلحت ضمن بزرگداشت یوم الله قدس، این روز را مبداء بیداری امت اسلامی عنوان کرد و گفت: امام خمینی(ره) به عنوان یک حکیم فرزانه و فقیه بزرگ اهل بیت(ع)، مبداء و مُبدع روز قدس است.

احیای روز قدس میتواند ده ها سال امت اسلام را به جلو بیندازد

وی افزود: تاکید ایشان آن بود که لازم است روز قدسی که همجوار شبهای قدر است، در بین مسلمانان احیاء شود تا مبداء هوشیاری و بیداری آنها گردد؛ به تعبیر حضرت امام(ره)، هوشیاری و احیای روز قدس میتواند ده ها سال امت اسلام را به جلو بیندازد.

     دکتر جلیلی با تاکید بر لزوم داشتن تحلیل صحیح از وقایع امروز جهان اسلام، خاطرنشان کرد: امروز امت اسلام در عرصه جهانی با استکبار و نظام سلطه مواجه است و یکی از ضروریات ان داشتن تحلیل صحیح از وقایع پیرامونش می باشد.

      وی اضافه کرد: زمانی میتوانیم تحلیل صحیح داشته باشیم که رفتار طرف مقابل را به خوبی بشناسیم و بدانیم راهبرد و ترفند های او چیست؛ همچنانکه لازم است اهداف و نقاط قوت خود را نیز بدانیم.

     دکتر جلیلی طرح مطالب انحرافی را از اهداف دشمن خواند و عنوان کرد: امروز شاهدیم دشمنان شبهاتی را در جهان اسلام و کشور ما مطرح می‌کنند و تلاش می‌کنند با بیان مطالب غیر واقع به اهدافشان برسند. آنها ترفند هایی را به کار میبرند که اذهان عمومی را از داشتن یک تحلیل صحیح منحرف کند.

     دبیرسابق شورایعالی امنیت ملی کشور در ادامه سخنانش با اشاره به مسئله «معامله قرن» به توضیح رفتار استکبار در قالب آن پرداخت و خاطرنشان کرد: امروز در خصوص فلسطین موضوعی با عنوان «معامله قرن» مطرح شده است. در این معامله وانمود میکنند که قرار است استکبار دست به اقدامات اقتصادی بزند و آنها میخواهند به ملت فلسطین کمک اقتصادی کنند! اگر تحلیل دقیق از رفتار طرف مقابل وجود نداشته باشد، به فرموده حضرت امام(ره) ممکن است انحرافی ایجاد شود که ده ها سال به طول بکشد.

     دکتر جلیلی، ادعای درخواست مذاکره آمریکایی ها با ایران را نمونه دیگری از رفتارهای دروغین و خلاف واقع استکبار با ملت های مسلمان دانست و گفت: آمریکایی ها به ایران میگویند ما شماره تماس میدهیم و آماده گفتگو هستیم و در عین حال به دنبال جنگ نیستیم. اینجاست که تحلیل صحیح و دقیق از رفتار دشمنان اهمیت پیدا میکند؛ که در پشت حرفهایی نظیر مذاکره و عدم جنگ چیست.     

     وی افزود: اگر دشمن سخن از معامله قرن میکند، نمیتوان این ادعا را فارغ از مجموعه رفتار های صدسال گذشته او در قبال ملت فلسطین دید؛ همچنانکه اگر آمریکایی ها سخن از مذاکره و عدم جنگ با ایران میزنند، نمیتوان ادعای امروز آنها را جدا از سابقه رفتارهایشان در قبال ملت انقلابی ایران دانست.

     عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: بیش از یک قرن است که صهیونیسم بین الملل حرکتی را شروع کرده و روند این حرکت به خوبی قابل مشاهده است و باید دریافت که آنچه امروز به نام معامله قرن مطرح میگردد در این پازل چه جایگاهی دارد؟

     وی افزود: در قضیه فلسطین، روال حرکت جریان استکبار بر خلاف آنچه که ادعا میکنند، همیشه اولین گزینه آنها گزینه نظامی، خشونت و جنگ بوده است. حرکتی را مبنی بر اشغال، تجاوز و ترور شروع کردند و پس از آنکه اراضی فلسطین را اشغال کردند، با تشکیل یک دولت جعلی به روند اشغالگری خود ادامه دادند. شما امروز نقشه فلسطین اشغالی را که میبنید متوجه میشوید که دشمن با هر عملیات نظامی در سالهای مختلف، اراضی بیشتری از سرزمین مسلمانان را تحت اشغال خود درآورده است.

      نماینده رهبرانقلاب در شورایعالی امینت ملی در توضیح راهبرد استکبار تصریح کرد: دشمن پس از آنکه با زور و تجاوز به نقطه ای مطلوب از اشغالگری خود میرسد، با طرح مسئله مذاکره ضمن تثبیت اقدامات قبلی خود، به دنبال دستیابی به دو هدف است: اول آنکه از کسانیکه که اراضی و حقوق انسانی آنها به زور غصب شده است، برای آنچه که انجام دادند، تایید بگیرند و ثانیا مانع حرکت های انقلابی آنها علیه خود بشوند. گفتگوهای کمپ دیوید، مادرید، اسلو و ... دالانهایی برای تثبیت اشغالگری بود.

     جلیلی اظهار داشت: آنها تحت عنوان «صلح در برابر زمین» به صراحت عنوان میکردند که اگر برخی از زمین هایتان را میخواهید باید هیچ اقدامی علیه ما انجام ندهید. همچنانکه بیش از بیست سال پیش که مذاکرات اسلو در پیش گرفته شد، صرفا اداره بخش کوچکی از اراضی اشغالی را بدون حق حاکمیت به فلسطینیان با شرایطی دادنداما در عوض نیروهای مقاومت مردمی باید خلع سلاح می شدند.

     وی افزود: همان زمان که انقلابیون فریاد میزدند که مسیر سازش یک ترفند و فریب است و هیچگاه منجر به آزادی فلسطین نخواهد شد، اشتباه تحلیلی باعث شد که امروز پس از گذشت بیش از بیست سال، سازشکارترین افراد در فلسطین اعتراف به اشتباه بودن روند خود میکنند.

     عضو شورای راهبردی روابط خارجی کشور اذعان داشت: امروز روند دروغین صلح و سازشکاری به جایی رسید که رژیم حاکم بر آمریکا رسما قدس را پایتخت رژیم صهیونیستی و جولان را بخشی از خاک آن اعلام کرد؛ معامله قرن نیز به دنبال تثبیت این اقدامات است.

     جلیلی افزود: این معامله به اسم فعالیت اقتصادی برای فلسطینیان است. آنها در قبال ازبین رفتن هویت فلسطینی در بخش های از مصر و اردن برای فلسطینیان امکان فعالیت شغلی و.. را فراهم خواهند آورد.

     وی خاطرنشان کرد: دشمن با زور شروع میکند، با تزویر دنبال میکند و با تطمیع تثبیت میکند. با «معامله قرن» به دنبال تطمیع است تا آنها از حقوق خود دست بکشند و به اشغالگری رژیم صهیونیستی رسمیت ببخشند. در این میان سازمان های بین المللی چه اقدامی علیه جنایت های غیرقابل انکار این رژیم کردند؟ امروز مسئله فلسطین در سطح جهانی یک نمونه خوب از تجربه روند سازش، اعتماد به نظام سلطه و اتکا به سازمان های بین المللی برای گرفتن حق خود است.مسئله فلسطین در سطح جهانی یک نمونه خوب از تجربه روند سازش، اعتماد به نظام سلطه و اتکا به سازمان های بین المللی برای گرفتن حق خود است.

     نماینده رهبرانقلاب در شورایعالی امنیت ملی درباره رفتارهای نهاد های بین المللی در قبال ملت های مظلوم گفت: ذات ماهیت استکباری آمریکا در کالبد شوم رژیم صهیونیستی خود را نمایان کرده است. کسانی با خشن ترین اقدامات دست به تجاوز به اراضی یک ملت میزنند و هیچ نهادی با آنها مقابله نمیکند. سازمان ملل متحد و شورای امنیت آن کجا هستند؟

     وی با یادآوری رفتار شورای امنیت با ملت ایران اظهار داشت: روزی که رژیم بعث به کشور ما حمله کرد و چند شهر ما را اشغال کرده بود، شورای امنیت پس از گذشت یک هفته از شروع جنگ، به انتشار بیانیه ای که هیچ نشانه ای از محکوم کردن جنگ و اشغالگری علیه ایران در آن نبود، اکتفا کردند. بیانیه دوم آنها زمانی منتشر شد که ملت ما متکی بر خود، خرمشهر را آزاد کرد. اگر قرار بود به قطعنامه های شورای امنیت تکیه کنیم، خرمشهر هنوز در اشغال بود و شهر های دیگر نیز اشغال میشدند.
     جلیلی افزود: نظام استکباری سلاح های شیمیایی در اختیار رژیم بعث قرار میداد و نهادهای بین المللی هیچگاه استفاده آنها علیه مردم ایران را محکوم نکردند و جلوی آنها را نگرفتند اما در عین حال شورای امنیت علیه فعالیت چند سانتریفیوژ ایران که برای مقاصد صلح آمیز هسته ای و تحت نظارت دوربین های آژانس انرژی اتمی فعال بودند، قطعنامه صادر میکرد. این ماهیت نظام سلطه است. از اهرم فشار استفاده میکنند و وقتی به نقطه مطلوب خود رسیدند خواهان مذاکره برای جلوگیری از اقدامات متقابل هستند.

     وی تصریح کرد: در سال 1193 معاهده ای تحت عنوان «معاهده مجمل» میان رژیم قاجار و انگلیس ها برقرار میگردد؛ در آن معاهده، همه تعهدات طرف ایرانی نقد، روشن، تضمین دار و زماندار است اما تعهدات طرف انگلیسی کلی، مبهم و غیرزماندار است؛ این ماهیت رفتاری و مدل تاریخی آنهاست. در معاهده اسلو نیز همین رفتار صورت گرفت. باید بدانیم اگر سبقه تاریخی رفتار آنها درک شد، آنگاه رفتار های دیگر استکبار نیز به خوبی قابل فهم و تحلیل است. اهمیت روز قدس در این است که اگر این هوشیاری و تحلیل صحیح به دست بیاید، به تعبیر امام(ره) از ده ها سال ابرقدرت ها و منافقان بالاتر است.

     دکتر جلیلی، رژیم صهیونیستی را مطلوب و آرمان آمریکایی ها به عنوان یک نمونه موفق حاکمیت مبتنی بر لیبرال دموکراسی خواند و افزود: آمریکایی ها به ظاهر عنوان میکنند که ما به دنبال جنگ نیستیم و در عین حال در پی مذاکره هستیم؛ باید توجه داشت که راهبردی که آمریکا رسما علیه ایران اعلام کرده است، «فشار حداکثری» است.

     وی اضافه کرد: آنها چندین مرتبه نه تنها یک نهاد ما را بلکه کل ملت ایران را تروریست نامیدند. تحریم های فلج کننده و بی سابقه را علیه ما اعمال و اعلام میکند که هدفش تغییر سیستمی رفتار های ایران است و می خواهد مانع حق دفاعی و هسته ای ملت ایران شود. در واقع آنهایی که در جریان توافق هسته ای، 100 حق را از ما سلب کردند، باز هم به دنبال سلب حقوق ملت ایران هستند.

      نماینده رهبرانقلاب در شورایعالی امنیت ملی، رفتار اروپایی ها را ادامه رفتار آمریکایی ها دانست و گفت: اروپایی ها نیز تا همین امروز که بیش از یکسال از خروج آمریکا از برجام گذشته است، حتی یک بار این اقدام را محکوم نکردند و میگویند البته ایران باید به تمام تعهدات خود پایبند باشد! یک مقام رسمی اروپایی اخیرا با وقاحت تمام عنوان میکند که شما باید به تعهدات برجامی خود انجام بدهید و با گستاخی اعلام می‌کند اگر درخت برجام برای ایران میوه ای ندارد می تواند از سایه آن استفاده کند. اگر به آنها بها بدهیم چندی دیگر نیز بیان میکنند که این درخت برگ و سایه هم ندارد.

      وی با ذکر مثالی از وحشی بافقی گفت: شاعر ایرانی وحشی بافقی در ابیاتی زیبا سروده است:

از صحن خانه تا به لب بام از آن من       از بام خانه تا به ثریا از آن تو!

آن اسب چموش لگد زن از آن من        آن گربه ملوس بابا از آن تو!

     اروپایی ها عنوان میکنند همه پیشرفت و تکنولوژی و قدرت ها از آن ما باشد و در عوض گفتگوی تمدن ها برای شما! این مدلی است که آنها دنبال میکنند.

     وی در توضیح سخنان خود اضافه کرد: او آنچه را که میتواند انجام دهد با همه امکاناتش اعمال کرده است و حالا با عنوان مذاکره به دنبال تثبیت این فشار و نقد کردن آن است. راهبرد همان راهبرد قبلی است،می گویند:«باید فشار های ما علیه شما به تثبیت برسد و شما نیز از اقدام متناسب علیه ما خودداری کنید و آنها را بی هزینه بگذارید.» آنچه را هم که نمیتواند انجام دهد، به شما میفروشد! آنهایی که خودشان میگویند که جنگ اقتصادی علیه ایران به راه انداختند می گویند به دنبال جنگ نظامی نیستیم؛ چون برای آنها پر هزینه است.

     جلیلی با طرح پرسشی از طرفداران مذاکره، گفت: کسانیکه طرفدار مذاکره با آمریکا هستند، بگویند که آمریکایی ها چه رفتاری اگرعلیه ملت ما انجام دهند قبول خواهند کرد نباید بر سر میز مذاکره با آنها بنشنیم که تا امروز آن را انجام نداده اند؟!

     وی افزود: تجربه فلسطین به تنهایی به ما می‌آموزد که ما در مقابل دشمنان خود چگونه رفتار کنیم. کینه دشمنان از انقلاب اسلامی نیز به این جهت است که وقتی چند ماه پیش از پیروزی انقلاب به توافق کمپ دیوید رسیدند و فکر میکردند همه چیز تمام شده است، الگویی در ایران به انجام رسید و درس مقاومت به سایر مسلمانان داد:

خبری رفت ز گردون به شبستان ازل        حذر ای پردگیان پرده دری پیدا شد

     انقلابی به ثمر رسید که شعارش آن بود که قدرت مومنین از قدرت استکبار بالاتر است و آن را به منصه ظهور رساند.

     عضو شورای راهبردی سیاست خارجی، پیروزی انقلاب اسلامی را عامل تداوم شکست هایرژیم صهیونیستی در منطقه خواند و گفت: دشمن مشاهده کرد که پیروزی هایی که با عملیات های مختلف به دست می‌آورد و با آنها به اشغالگری خود ادامه میداد، با وقوع انقلاب اسلامی گسسته شد. آنها که تا پشت بیروت میرفتند و جنایت صبرا و شتیلا را به وجود می‌آورند، با شکل گیری الگوی انقلاب اسلامی، روند پیروزی هایشان به روند شکست های پی در پی تبدیل شد. جلیلی عنوان کرد: جنگ های 51 روزه و 33 روزه و 22 روزه و... امروز به جنگ های یک روزه و دو روزه تبدیل شده و آستانه تحمل آنها به این اندازه کم شده است.

     اخیرا سید عزیز، سید حسن نصرالله بیان کرد اگر الگوی انقلاب اسلامی در لبنان در پی گرفته نمیشد، امروز نه تنها جنوب لبنان آزاد نمیشد بلکه امریکا آن را همچون جولان وقدس شریف متعلق به رژیم صهیونیستی اعلام می کرد.

    جریان استکبار میفهمد که تفکر انقلابی و مقاومت مانع جنگ و ناامنی در کشور ماست.عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در انتهای سخنانش گفت: جریان استکبار میفهمد که تفکر انقلابی و مقاومت مانع جنگ و ناامنی در کشور ماست. او به خوبی میداند که در گام دوم انقلاب با استفاده از ظرفیت ها و استعدادهای موجودش، جهش خواهد داشت و به همین خاطر است که آخرین تیر هایش را به سمت ملت ایران نشانه گرفته است و ان شاءالله ملت انقلابی ما با سوار شدن بر کشتی ولایت که جامعه ما را در طوفان های سهمگین به پیش میبرد، زودتر از 25 سال دیگر شاهد محو رژیم صهیونیستی خواهد بود.

پایان
mdi-bookmarkدسته‌بندی: اخبار
لینک کوتاهmdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printer
مطالب مشابه
سایر مطالب مرتبط را بخوانید
گفت‌وگو
دیدگاه خود را بیان کنید
انصراف ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است.