mdi-map-marker صفحه اصلی mdi-chevron-double-left اخبار mdi-chevron-double-left معرفی کتاب آداب الصلاه حضرت امام خمینی (ره) و دعوت ... بازگشت
بخشی از سخنان دکتر جلیلی در جمع دانشجویان به مناسبت شروع ماه مبارک رمضان

معرفی کتاب آداب الصلاه حضرت امام خمینی (ره) و دعوت به مطالعه آن توسط جوانان انقلابی

اگر ۲۱ جلد صحیفه نور مسیر مبارزه را برای مخاطب روشن میسازد، کتاب "آداب الصلاة" به جوان انقلابی زیر ساخت های فکری، معنوی و روحی این مبارزه را نشان میدهد.
مدت زمان تقریبی مطالعه:1 دقیقه و 38 ثانیه
mdi-calendar22 اردیبهشت 1398 - 08:06
mdi-comment 0
mdi-text-subjectمطالب

معرفی کتاب "آداب الصلاة" حضرت امام خمینی(ره) و دعوت به مطالعه آن توسط جوانان انقلابی نسل جوان و انقلابی که امروز میخواهد در گام دوم انقلاب تاثیرگذار باشد هم باید ۲۱ جلد صحیفه نور امام(ره) را مطالعه کند که چگونگی شکل گیری و پیشرفت انقلاب و نظام اسلامی را دریابد و هم تاملی داشته باشد در ۶۰ سال حیات علمی و عرفانی ایشان و تالیف کتب مختلف قبل از شروع نهضت.

کتاب "آداب الصلاة" که امام(ره) علت تالیف آن را، عدم تناسب حال عامه مردم با کتاب "سرّ الصلاة" بیان کرده اند، به ما نشان میدهد که «قیام» ایشان حاصل یک عمر مجاهده و تربیت نفس در رعایت آداب «قیام نماز» است. هم چنانکه مبارزه موفق با استکبار نتیجه درک حکمت «تکبیره الاحرام» نماز است.

اگر ۲۱ جلد صحیفه نور مسیر مبارزه را برای مخاطب روشن میسازد، کتاب "آداب الصلاة" به جوان انقلابی زیر ساخت های فکری، معنوی و روحی این مبارزه را نشان میدهد. صحیفه نور ترجمان و شرح عملی و سیاسی کتابهای اخلاقی، عرفانی و فقهی امام(ره) است. استناد مکرر امام در کتاب «آداب الصلوة» به حدیث شریف

«حبّ الدنیا رأس کل خطیئه»

دوستى دنيا سر هر گناه است

همان توصیه اول ایشان به اولین رئیس جمهور در مراسم تنفیذ است. ماه مبارک رمضان که مهمانی خداست، فرصتی است تا با تامل در این کتاب هم با آداب حضور در محضر کبریای الهی آشنا شد و هم پشتوانه های لازم و عمیق دین برای رفتار شایسته در گام دوم انقلاب را شناخت. در ماه قرآن که قلب ها تشنه معارف قرآن است، امام(ره) به ما می آموزد که فهم عظمت قرآن به فهم حقیقت آن است که لازمه آن فهم عظمت و حقیقت «متکلم، مطالب، مقاصد، نتایج، نگاهبان، شارح و وقت ارسال» آن است.

امام ضمن بیان شاخص های یک تفسیر مطلوب خود به تفسیر سوره های حمد، توحید و قدر میپردازد که در ماهی که مزین به شب های قدر است، تفسیر امام(ره) از سوره قدر در کنار سوره های توحید و حمد خواننده را به حقیقت شب قدر نزدیک میسازد.

پایان
mdi-bookmarkدسته‌بندی: اخبار گفتمان
mdi-tag-multipleبرچسب‌ها: گفتمان انقلاب اسلامی سر الصلاة آداب الصلاة امام خمینی اخلاق عرفان بخوان
لینک کوتاهmdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printer
از همین رویداد
نشست صمیمی با دانشجویان
جدال دو اسلامچندرسانه‌ای
امام (ره) چگونه امام شد؟چندرسانه‌ای
نشست صمیمی دکتر جلیلی با دانشجویانتصاویر
مطالب مشابه
سایر مطالب مرتبط را بخوانید
گفت‌وگو
دیدگاه خود را بیان کنید
انصراف ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است.