mdi-map-marker صفحه اصلی mdi-chevron-double-left اخبار mdi-chevron-double-left هیچ کسی بهتر از مردم هر منطقه و روستایی نمی‌تواند ... بازگشت
دیدار با کشاورزان و روستاییان هرمزگان و ارائه راهکار برای حل مشکلات

هیچ کسی بهتر از مردم هر منطقه و روستایی نمی‌تواند مشکلات آن منطقه را شناسایی و رفع کند

همزمان با سفر دکتر سعید جلیلی به استان هرمزگان، جمعی از کشاورزان، روستاییان و رییس کمیته امداد این استان با دکتر سعید جلیلی دیدار و گفتگو کردند.
مدت زمان تقریبی مطالعه:2 دقیقه و 22 ثانیه
mdi-calendar30 مرداد 1397 - 05:16
mdi-comment 0
mdi-text-subjectمطالب

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر جلیلی، در ابتدای این دیدار نمایندگان کشاورزان و روستاییان با طرح مشکلات و دغدغه های خود، آخرین وضعیت روستاها و وضعیت کشاورزی استان را برای دکتر جلیلی تشریح کردند.

در ادامه این نشست نیز جلیلی با تاکید بر اینکه مردم انتظارات متعددی از دولت دارند اما انجام همه ی این وظایف به عهده دولت نیست، گفت:

اتفاقا بخشی از این وظایف به عهده خود مردم است و تجربه این 40 سال نیز نشان داده هرگاه مردم مشارکت بیشتری در امور مختلف داشته اند، موفق تر بوده ایم.

وی افزود: واقعیت این است که هیچ کسی بهتر از مردم  هر منطقه و روستایی نمی تواند مشکلات آن منطقه را شناسایی و در جهت حل آن اقدام کند و در مواقعی که دستگاه های رسمی کارآیی لازم را ندارند برای جبران این موضوع باید از ظرفیت های مردمی استفاده شود.

جلیلی با اشاره به روستای «کریم آباد رشتخوار» در استان خراسان رضوی، گفت: به عنوان مثال در این روستا مجموعه باشگاه کشاورزان جوان به کمک مردم همان روستا توانسته اقدامات قابل توجهی انجام دهد بگونه ای که بعد از مدتی روند مهاجرت از روستا به شهر در کریم آباد معکوس شد و علاوه بر آن در بسیاری از شاخص های اجتماعی مانند طلاق و اعتیاد نیز این روستا توانست موفقیت های قابل توجهی کسب کند. عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام در ادامه خطاب به روستاییان و کشاورزان استان هرمزگان گفت: پس شما نیز می توانید با برخی ابتکار عمل ها به حل مشکلات روستا بپردازید.

وی افزود: حرکت دیگری که برای حل مشکلات هر منطقه و روستا می تواند مفید باشد، مطالبات دقیق و تخصصی از دستگاه های مختلف برای انجام وظایفشان است. بسیاری از اوقات چرخه کار یک ایراد کوچک دارد که تا رفع نشود مشکلات حل نخواهد شد و هیچ کس نیز بهتر از مردم هر منطقه به مشکلات ریز و درشتی که مانع انجام کارها هستند تسلط ندارند لذا باید با شناسایی این موانع، با پیگیری و مطالبه منطقی از دستگاه های مختلف آنها را برای حل مشکلات فعال کرد.

جلیلی گفت: هر روستا نیز مزیت نسبی خاص خود را دارد و بهتر است برای رشد و پیشرفت روستای خود، ابتدا بر این مساله تمرکز کرده و سپس تلاش کنید تا هزینه ها و سرمایه گذاری ها با توجه به آن مزیت نسبی خاص، انجام شود.

وی در پایان تاکید کرد امروز مجموعه ای از تجارب مفید برای توانمند سازی روستاهای مختلف وجود دارد و بسیج مهندسین کشاورزی، بسیج سازندگی و جهاد کشاورزی در این زمینه گام های موثری برداشته اند که این تجارب توسط مجموعه باشگاه کشاورزان جوان تهیه و آماده ارائه به شماست، لذا با ارتباط گیری با این مجموعه تخصصی ان شالله بتوانید در راستای آبادانی و پیشرفت روستای خود عمل کنید.

لازم به ذکر است در این نشست، مهندس رضاپور از مسئولان باشگاه کشاورزان جوان نیز حضور داشت و درباره راهکارهای عملیاتی پیشرفت و آبادانی روستاهای هرمزگان به بیان نکاتی پرداخت.

پایان
mdi-bookmarkدسته‌بندی: اخبار
لینک کوتاهmdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printer
از همین رویداد
سفر به استان هرمزگان
سفر به استان هرمزگان | مرداد ماه ۹۷مطالب
باید به دشمن نشان داده شود ایران با تدابیر اقتصادی نیز می‌تواند انتقال انرژی در تنگه هرمز را مدیریت کندمطالب
انتقال مشکلات صیادان به کارگروه شیلات و ارائه آن به مسئولین مربوطهمطالب
برخی انقلابی‌ها در دفاع از انقلاب و دستاوردهای آن دچار تعارف شده اندمطالب
با مدیریت درست می‌توان جزیره هرمز را به نگین خلیج فارس برای جذب گردشگر تبدیل کردمطالب
سخنرانی و بازدید دکترجلیلی از پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بندر عباستصاویر
حضور دکتر جلیلی در جزیره هرمز در استان هرمزگانتصاویر
دیدار دکتر جلیلی با صیادان استان هرمزگانتصاویر
گزارش تصوری دیدار دکتر جلیلی با کشاورزان استان هرمزگانتصاویر
دیدار دکتر جلیلی با آیت الله نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان + تصاویرتصاویر
حضور دکتر جلیلی در منزل اهالی جزیره هرمزتصاویر
حضور دکتر جلیلی در مناطق محروم جزیره هرمزتصاویر
دیدار دکتر جلیلی با امام جمعه و جمعی از اهالی و شورای شهر جزیره هرمزتصاویر
دیدار دکتر جلیلی با فعالین رسانه ای و فرهنگی استان هرمزگانتصاویر
دیدار دکتر جلیلی با جمعی از اهالی مینابتصاویر
مطالب مشابه
سایر مطالب مرتبط را بخوانید
گفت‌وگو
دیدگاه خود را بیان کنید
انصراف ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است.