mdi-map-marker صفحه اصلی mdi-chevron-double-left اخبار mdi-chevron-double-left در نظام ولایت فقیه نه «شورش اشرافیت» می‌تواند رای مردم ... بازگشت
سخنرانی دکتر جلیلی در دانشگاه آزاد مریوان

در نظام ولایت فقیه نه «شورش اشرافیت» می‌تواند رای مردم را وتو کند و نه «طغیان منیت»

سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی چهارشنبه در دانشگاه آزاد مریوان حاضر شد و با دانشجویان و مردم این شهر دیدار و گفتگو کرد.
مدت زمان تقریبی مطالعه:3 دقیقه و 7 ثانیه
mdi-calendar30 فروردین 1397 - 04:26
mdi-comment 0
mdi-text-subjectمطالب

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر جلیلی، وی در این دیدار گفت: در نظام ولایت فقیه نه «شورش اشرافیت» می تواند رای مردم را وتو کند و نه «طغیان منیت»  

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تحولات اخیر منطقه تاکید کرد: امروز امریکا به همراه برخی کشورهای اروپایی به بهانه مبارزه با سلاح شیمیایی به سوریه حمله می کند اما همین قدرتهای غربی زمانی که کردستان توسط دیکتاتور عراق مورد حمله سلاح های شیمیایی قرار گرفت نه تنها سکوت کردند بلکه به آن کمک هم کردند.

وی افزود: اگر قدرتهای غربی در ادعای خود صادق هستند چرا زمانی که سردشت و حلبچه و اقلیم کردستان مورد حمله شیمیایی صدام قرار گرفت و هزاران زن و بچه بی گناه توسط هواپیماهای فرانسه و با بمب های امریکایی و آلمانی قتل عام شدند اقدامی نکردند و حتی شورای امنیت سازمان ملل یک قطعنامه هم صادر نکرد؟

جلیلی تاکید کرد: جالب اینجاست که وزیر دفاع امریکا صراحتا می گوید چون در شبکه های اجتماعی ادعا شد در سوریه سلاح شیمیایی استفاده شده، به آنجا حمله کردیم! حملات اخیر غربی ها به سوریه به بهانه دوما، تلاش برای جبران شکست هایشان در منطقه است.

اتفاقا «گزینه نظامی» اولین گزینه آنها بود

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: دشمنان از همه امکانات برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی استفاده کردند اما نتیجه ای نگرفته اند. اتفاقا «گزینه نظامی» اولین گزینه آنها بود اما به هدف خود نرسیدند چون شهدا و پیشمرگان کرد با همه توان در برابر دشمن ایستادند و مقاومت کردند. وی افزود: دشمن در عمل مشاهده کرد با ملتی روبروست که فقط یک خانواده اش 17 شهید در راه اسلام و حفظ نظام تقدیم می کند، برای همین از گزینه نظامی به جنگ اقتصادی روی آورد.

عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: دشمنان از  تحریم های فلج کننده  و جنگ اقتصادی علیه ایران نیز نتیجه دلخواه خود را نگرفتند و به همین علت تمام تلاش شان را به کار بسته اند تا دستاوردها و نقاط قوت ما را بپوشانند و با توسل به اختلافات قومیتی، وحدت مردم را از بین ببرند که خوشبختانه با هوشیاری اقوام مختلف اعم از کرد، ترک، لر و ... باز هم موفقیتی بدست نیاوردند.

جلیلی گفت: البته با وجود همه دستاوردها و پیشرفت هایی که در 40 سال گذشته داشته ایم همچنان با وضع مطلوب فاصله داریم و به هیچ وجه نباید به وضع موجود رضایت داد. وی با تاکید بر اینکه باید نگاه ما به «قله ها» باشد، گفت: دشمن برای متوقف کردن پیشرفت های ما به دنبال دمیدن در آتش اختلافات و برهم زدن امنیت ماست.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به معضل بیکاری در بین مردم مریوان گفت: هر جوان تحصیل کرده یک فرصت است نه تهدید و باید بگونه ای برنامه ریزی شود تا هر جوان مریوانی به جای آنکه دنبال شغل باشد، بتواند شغل آفرین باشند. جلیلی تصریح کرد: اینکه جوانان مریوانی برای کسب مجوز کولبری اقدام می کنند، اکتفا کردن به حداقل هاست زیرا هر جوان کولبر می تواند تبدیل به یک «صادر کننده مرزی» باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر امروز رفع معضل اشتغال الویت اول کشور است، باید تولید داخلی رونق پیدا کند و برای این کار نیز باید به دنبال گسترش بازار مصرف تولیدات ایرانی در بازار کشورهای همسایه بود. لذا باید طوری برنامه ریزی شود تا جوانان کولبر ما تبدیل به صادر کنندگان مرزی شوند.

عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام گفت: شهرهای مرزی باید به جای «دروازه واردات»، به «دروازه های صادرات» تبدیل شوند و می توان با به دست گرفتن بازار کشورهای همسایه مانند عراق، تولید داخلی را رونق داد.

جلیلی در پایان تاکید کرد: اگر در زمان دفاع مقدس مرزنشینان ما نماد مقاومت و دفاع از کشور بودند، امروز باید نماد اقتصاد مقاومتی و صادرات به کشورهای همسایه باشند.  

پایان
mdi-bookmarkدسته‌بندی: اخبار
لینک کوتاهmdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printer
از همین رویداد
سفر استان کردستان
سفر استان کردستان | فروردین ماه ۹۷مطالب
برای حل مشکلات مردم باید همه تلاش خود را بکار گیریممطالب
دیروز در توان هسته ای کشور ایجاد‌تردید کردند امروز در قدرت منطقه ای ایرانمطالب
نباید فقط زمان انتخابات دغدغه داشت، هر زمان بتوانیم مشکل مردم را حل کنیم باید اقدام کنیممطالب
منصف باشیم و برای رفع همه مشکلات فقط از دولت انتظار نداشته باشیممطالب
برای رفع محرومیت‌های سنندج از ظرفیت گروه‌های جهادی دانشجویی استفاده کنیدمطالب
حل بسیاری از مشکلات نیازمند تصمیم صحیح است نه بودجه و امکانات خاصمطالب
مشکلات کولبران را پیگیری خواهم کردمطالب
حضور و سخنرانی دکتر جلیلی در جمع اعضای شورای شهر و شهردار مریوانتصاویر
دیدار دکتر جلیلی با خانواده شهید اهل سنت رشیدی+عکستصاویر
حضور دکتر جلیلی در مزار شهدای مریوانتصاویر
حضور و سخنرانی دکتر جلیلی در دانشگاه آزاد مریوانتصاویر
دیدار و گفتگوی دکتر جلیلی با خانواده شهید جواد کاکه جانی از رزمندگان مدافع حرم+تصاویرتصاویر
سخنرانی دکتر جلیلی در مسجد جامع بانهتصاویر
بازدید دکتر جلیلی از مرز بانه و شنیدن مشکلات مردم+عکستصاویر
بازدید دکتر جلیلی از مرز باشماق و دیدار با کولبران+تصاویرتصاویر
دیدار دکتر جلیلی با خانواده شهید صالحیان از شهدای اهل سنت و پیشمرگان کرد مسلمان در سقز+تصاویرتصاویر
دیدار دکتر جلیلی با خانواده شهید عمر بهرامی از شهدای اهل سنت دفاع مقدس در سقز+تصاویرتصاویر
دیدار دکتر جلیل با تعدادی از فعالان سیاسی، فرهنگی و اجتماعی شهرستان سقزتصاویر
دیدار و گفتگوی دکتر جلیلی با اعضای شورای شهر سقزتصاویر
دیدار دکتر جلیلی با خانواده اولین شهید روحانی اهل سنت در سقز؛ ماموستا رشید علوم+تصاویرتصاویر
سخنرانی دکتر جلیلی در جمع تعدادی از فعالان سیاسی، فرهنگی و مردم سقزتصاویر
دیدار دکتر جلیلی با اعضای اتاق بازرگانی، شورای شهر و شهردار سنندجتصاویر
مطالب مشابه
سایر مطالب مرتبط را بخوانید
گفت‌وگو
دیدگاه خود را بیان کنید
انصراف ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است.