mdi-map-marker صفحه اصلی mdi-chevron-double-left اخبار mdi-chevron-double-left از فریادهای همسر شهید خطاب به جلیلی تا خوش و ... بازگشت
حاشیه نویسی جذاب از سفر دکتر جلیلی به قم

از فریادهای همسر شهید خطاب به جلیلی تا خوش و بش با سردار قلم

مدت زمان تقریبی مطالعه:2 دقیقه و 35 ثانیه
mdi-calendar01 خرداد 1395 - 03:22
mdi-comment 8
mdi-text-subjectمطالب

قمنا | سفر یکشنبه گذشته دکتر سعید جلیلی به قم برای شرکت و سخنرانی در نخستین سالگرد شهید عرصه روشنگری؛ حاج مهدی مطلبی در مدرسه معصومیه ، حواشی قابل توجهی داشت که از دید خبرنگار قمنا دور نماند. درست همان لحظاتی که عقربه های ساعت عدد 6 عصر را نشان میدهد، درب مسجد معصومیه همهمه شده و از همین موضوع میتوان فهمید که میهمان ویژه برنامه رسیده است! تعدادی از طلاب به سمت درب میروند، عده ای دور دکتر حلقه زده اند و بعضی ها نیز بروشورهای مختلفی که در نقد برجام تهیه شده را به دست دکتر میرسانند. دکتر وارد مسجد می شود.

جمعیت با صلوات و شعار همیشگی به استقبالش میروند: صل علی محمد، عمار رهبر آمد ... پدر شهید احمدی روشن دکتر را در آغوش میگیرد. صحنه ای  که نوستالژی سه سال قبل را زنده میکند، 22 خرداد 92 ورزشگاه حیدرنیا ...

IMG_8730 مجری برنامه که از قضا یک روحانی است، پشت میکرفون میرود و ضمن خوشامدگویی به جلیلی، از او میخواهد تا سخنانش را شروع کند. از چهره حضار هم میشود فهمید که جمعیت مدتهاست منتظر است ... جلیلی سخنانش را آغاز میکند؛ با صلوات شعبانیه شروع میکند و در میان صحبتهایش جملاتی میگوید که ساختارشان با جا به جایی کلمات معنا میدهد؛ انقلابی هزینه میدهد  اما غیر انقلابی هزینه میکند! دیروز شخصیت های انقلابی را ترور میکردند و امروز شخصیت انقلابی ها را!

IMG_8522 دوگانه انقلابی و غیر انقلابی؛ بیت الغزل سخنان دکتر است و البته فهم مصادیق سخنانش دشوار نیست! همین چند روز قبل بود که رییس جمهور در سخنانش گفته بود دنبال اسلام انقلابی نیستیم و باز چند وقت قبلترش بود که امام و مقتدایمان گفته بود: من دیپلمات نیستم، من انقلابی هستم ... سخنان دکتر نیم ساعتی بیشتر طول نمیکشد، همینکه بر میگردد تا روی صندلی در گوشه ای از مسجد بنشیند با سردار قلم؛ حاج حسین شریعتمداری رو در رو میشود! هر دو با شوقی وصف ناشدنی همدیگر را در آغوش میگیرند که ناگهان صدایی از طبقه بالای مسجد توجه همه را به خود جلب میکند. خانم مسنی فریاد میرند آقای جلیلی! من همسر شهید هستم و فقط یک خواسته از شما دارم! به رییس جمهور بگویید این وضعیت نباید ادامه پیدا کند و خون شهدا را زیر پا نگذارند! انقلاب نباید دست نااهلان باشد ...

Still0521_00000 جمعیت یکصدا او را تصدیق میکنند و یک نفر با صدای بلند میگوید حاج خانم! حرف ما هم همین است! مجری دوباره پشت میکروفون میرود و این بار نوبت تقدیر از چهره های شاخص نفوذستیر است و به ترتیب از محمد رستمی طلبه جوان و نویسنده؛ مسوول انتشارات شهید کاظمی به علت چاپ کتب روشنگرانه در عرصه هسته ای، حاج حسین شریعتمداری، پدر شهید احمدی روشن و یک نماینده از برنامه ثریا تقدیر میشود.

IMG_8757 حالا دیگر ساعت از 7 هم گذشته که حاج ابوذر بیوکافی مداح نام آشنای قمی وارد مسجد میشود تا به یاد شهید مطلبی ذکری از اباعبدا... بر لب جاری کند و دفایقی بعد هم برنامه به پایان میرسد.

IMG_8816 دکتر در بین حلقه ی اطراف به سختی تا درب ماشین میرود. خیلی ها خداقوت و خسته نباشید به او میگویند و خیلی ها میگویند سال بعد منتظرش برای انتخابات 96 هستند.  

پایان
مرجع: قمنا
mdi-bookmarkدسته‌بندی: اخبار دیگران
لینک کوتاهmdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printer
مطالب مشابه
سایر مطالب مرتبط را بخوانید
گفت‌وگو
دیدگاه خود را بیان کنید
انصراف ارسال دیدگاه دیدگاه‌های ارزشمند شما 8 دیدگاه
مهدی 11 مهر 1395 - 03:45 ارسال پاسخ
دکتر ان شاالله سال بعد در قامت رییس جمهور ببینیمت
محمد 25 دی 1395 - 15:17 ارسال پاسخ
سلام دکتر اون دوره به سن رای دادن نرسیدم اما انشالاه این دوره اگه اومدی با تمام وجودم حمایتت میکنم
رضا 13 اسفند 1395 - 18:35 ارسال پاسخ
با سلام و صلوات بر پیامبر اکرم،
ان شاءالله رییس جمهور بعد، دکتر جلیلی هستند تا شاید تلخی اعتدال و تدبیر- بخوانید التماس و تسلیم- از کام مردم و رهبر عزیزمان، برود.
محسن کاظمی در پاسخ به رضا 20 فروردین 1396 - 17:27 ارسال پاسخ
با سلام و احترام.
برجام یک راه نرفته بود که باید رفته می شد تا خیلی ها آمریکا را بشناسند و اتمام حجتی بر نااهلی و نا مردی این دولت های خبیث بشه.
همه مطمین هستیم تمام تلاش دولت بر به دست آوردن امتیازی برای مملکت بود اما شاید شیوه ها و سیاست ها اشتباه بوده ...
ولی واقعا مشکل الان کشور برجام هست؟؟؟؟؟؟؟
اشتغال و بیکاری و فقر و فساد...
ریشه های اعتقاد ملت به خاطر نداشتن نون شب از بیخ و بن در اومده...
اونوقت شما فقط میگین برجام...
حداقل درست تر از دولت انتقاد کنیم...
یه خ
علی در پاسخ به محسن کاظمی 23 فروردین 1396 - 17:11 ارسال پاسخ
مشکل الان کشور ، فقط برجام نیست ، بلکه تفکر برجامی است ، تفکر کدخدا محور و تبعیض آفرین است . برجام فقط یکی از نمودهای این نوع مدیریت بود . همان مشکلات اشتغال و وجود فقر و ... به خاطر گره زدن حل مشکلات به عنایت کدخدای ظالم بود . ناشی از مدیریت قبیله گرا و فامیل بازی و تبعیض و ریا و اشرافیت و تنبلی و بی برنامگی و .... بود . اینها همه تفکرات برجام محور اند . یعنی برجام ، نماینده ی یک تفکری با ویژگی های مذکور است و هرچند ضرر محض و حماقت بود ، اما حاصل این نوع مدیریت بر کشور است
محمد 12 فروردین 1396 - 09:00 ارسال پاسخ
نه چرخ هسته ای می چرخه نه چرخ اقتصاد نه دنیا نه آخرت خسرالدنیا و الاخرت این تجربه ای بود که نشان دهد اعتماد به آمریکا و تفکر لیبرال به زباله دان تاریخ پیوسته است و وقت آمدن تفکر انقلابی سازش ناپذیر است
محسن کاظمی در پاسخ به محمد 20 فروردین 1396 - 17:30 ارسال پاسخ
اری برجام ثابت کرد امریکا هیچ وقت قابل اعتماد نیست...
این یکی از مهم ترین دستاوردهای برجام هست...
محمد 18 فروردین 1396 - 08:38 ارسال پاسخ
با سلام.من رای اولیم وبه اقای جلیلی رای میدم.اگه از طرف اصولگرا هاتعداد زیادی داوطلب نشن رای های اقای جلیلی خیلی بیشتر هم میشه اصلاح طلب ها 1یا2 تا نامزد دارن ولی اصولگرا ها خیلی زیادن و این اصلا خوب نیست.ان شا ا.. امسال اقای جلیلی رای میارن.