mdi-map-marker صفحه اصلی mdi-chevron-double-left اخبار mdi-chevron-double-left هدف برجام ۲ و ۳ رسیدن از انرژی هسته ای ... بازگشت
سفر یک روزه دکتر جلیلی به بیرجند ۹۵/۲/۷

هدف برجام ۲ و ۳ رسیدن از انرژی هسته ای به هستهٔ انرژی کشور است

مدت زمان تقریبی مطالعه:3 دقیقه و 32 ثانیه
mdi-calendar07 اردیبهشت 1395 - 01:40
mdi-comment 0
mdi-text-subjectمطالب

دکتر سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی صبح امروز سه شنبه 7 اردیبهشت برای شرکت در برنامه ای با عنوان ((میل و مدل آمریکا)) به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به این شهر سفر کرد. وی در بدو ورود به فرودگاه بیرجند مورد استقبال فرمانده سپاه استان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و مسئولین بسیج دانشجویی قرار گرفت. دکتر جلیلی سپس به گلزار شهدای بیرجند رفت و ضمن زیارت قبور مطهر شهدای این شهر به قرائت فاتحه پرداخت.

IMG_5706عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سفر خود به بیرجند با حجت الاسلام سید علیرضا عبادی دیدار و گفتگو کرد.

IMG_5862در این دیدار حجت الاسلام عبادی ضمن خوش آمد گویی به جلیلی درباره پاره ای از مسایل بیرجند و کشور گفتگو کرد. دکتر سعید جلیلی در آخرین برنامه سفر یک روزه خود به بیرجند ضمن حضور در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به ایراد سخنرانی پرداخت.

IMG_6148نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: هدف اصلی آمریکا انرژی هسته ای نیست بلکه هسته انرژی ایران، ایمان و خداباوری است. وی افزود: هدف برجام های 2 و 3 آمریکا آن است تا از انرژی هسته ای به هسته انرژی کشور برسد. یعنی ایمانی که پیشرفت و تعالی یک ملت را رقم می زند. نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: آمریکا روزی آرام می گیرد که هسته انرژی کشور یعنی ایمان و خداباوری ملت را بتون ریزی کند.

IMG_6260جلیلی در ادامه با بیان اینکه رفتار آمریکا در برجام اثبات گزاره مهم انقلاب اسلامی مبنی بر شیطان بزرگ بودن آمریکا است، افزود: تجارت و معامله ای سودمند است که شما از اصل سرمایه ضرر نکنید. اگر اصل سرمایه حفظ شد می توان با اتکا به آن سود به دست آورد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: شهدای ما هزینه هایی بودند که دادیم اما چون اصل سرمایه ما روحیه شهادت طلبی بود، با هر شهید بر اصل سرمایه یعنی روحیه شهادت طلبی اضافه می شد. لذا با هر شهید هسته ای چون اصل سرمایه کم نمیشد بلکه افزوده میشد، چرخ هسته ای هم متوقف نشد بلکه پیشرفت کرد.

ترور تفکر استقلال خواهانه به مثابه ترور صدها و هزاران دانشمندی است

عضو شورای راهبردی روابط خارجی کشور در ادامه با بیان اینکه مهمتر از ترور دانشمندان هسته ای حرکت آمریکا برای ترور اندیشه خودباوری و خداباوری است، بیان داشت: ترور تفکر استقلال خواهانه به مثابه ترور صدها و هزاران دانشمندی است که در این پایگاه فکری ساخته می شوند. اگر این پایگاه از دست برود، مثل آن است که هزاران دانشمند خدوم که می توانند پیشرفت درونزای کشور را تضمین بکنند، از بین بروند.

مسئول سابق تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان افزود: خطر بزرگ آن است که چشمه خودباوری را بخشکانند. این بزرگتر از آن است که جامی را بشکنند. یا برجامی سنگ زنند.خطر آن است که قلب تفکر انقلابی را با فسیل های غربزدگی جایگزین کنند. جلیلی همچنین هدف آمریکا از چنین بتون ریزی هایی را متوقف کردن پیشرفت های مستقل و تحرک های بالنده دانست و تصریح کرد:دشمنی آمریکا با تفکر اسلام ناب محمدی است که موجب پیشرفت و بالندگی ملت هاست. آمریکا مخالف داعش نیست چون پرچم سیاه داعش که همان اسلام آمریکایی است بوی مرگ و مرگ اندیشی می دهد. اما چرا آمریکا از پرچم لا اله الا الله ایران نگران است؟ چون این پرچم نوید تعالی، پیشرفت و بالندگی می دهد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هجمه همه جانبه آن ها نشانه پیشرفت ما و استیصال آمریکا است. صرف بودن جمهوری اسلامی که پیشتاز پیشرفت در منطقه است، آمریکا را به چالش می کشاند. سوال توده های منطقه آن است که ده ها سال سرسپردگی حاکمان آن هاچه پیشرفتی برای آنان داشته است؟ وی افزود: اوباما تقویت مولفه های قدرت ایران را تندروی می خواند. از نظر اوباما کسی تندرو نیست که منابع قدر تجمهوری اسلامی را کاهش می دهد. از نظر اوباما آنچه مانع دست اندازی آمریکا به حقوق، منافع و ارزش های یک ملت شود تندروی است.

جلیلی در پایان خاطرنشان کرد: با این تعریف آیا همه کسانی که ادعای دفاع از حقوق و منافع ملت را دارند و می گویند ماهیت رفتار آمریکا هنوز خصمانه است، نباید با افتخار اعلام کنند که با این تعریف ما همه تندرو هستیم و اجازه ندهند آمریکا در بین صفوف ملت رخنه ایجاد کند.  

پایان
mdi-bookmarkدسته‌بندی: اخبار
لینک کوتاهmdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printer
از همین رویداد
سخنرانی در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
اگر قرار بود مشکل ایران و آمریکا با یک لبخند حل شود، کودتای ۲۸ مرداد شکل نمی‌گرفت!مطالب
روایت دکتر جلیلی از فیش حقوقی شهید شهریاریچندرسانه‌ای
آیا بدون برجام فروش نفت ایران صفر می‌شد؟!چندرسانه‌ای
کلیپ سفر یک روزه دکتر جلیلی به بیرجند و سخنرانی در دانشگاه علوم پزشکی بیرجندچندرسانه‌ای
هدف اصلی آمریکا هسته انرژی ایران، نه انرژی هسته‌ای ایران!تصاویر
ترور خودباوری و خداباوریتصاویر
پر کردن قلب تفکر انقلاب با فسیل‌های غربزدگیتصاویر
سفر دکتر جلیلی به بیرجندتصاویر
هسته انرژی ایرانتصاویر
مطالب مشابه
سایر مطالب مرتبط را بخوانید
گفت‌وگو
دیدگاه خود را بیان کنید
انصراف ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است.