mdi-map-marker صفحه اصلی mdi-chevron-double-left اخبار mdi-chevron-double-left حضور دکتر جلیلی در تشییع پیکر آیت الله ابواقاسم خزعلی بازگشت
حضور دکتر جلیلی در تشییع پیکر آیت الله ابواقاسم خزعلی ۹۴/۶/۲۶

حضور دکتر جلیلی در تشییع پیکر آیت الله ابواقاسم خزعلی

دکتر سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی ضمن حضور در مراسم تشییع پیکر آیت الله خزعلی با خانواده ایشان ابراز همدردی کرد.
مدت زمان تقریبی مطالعه:1 دقیقه و 14 ثانیه
mdi-calendar28 شهریور 1394 - 01:30
mdi-comment 1
mdi-text-subjectمطالب

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر جلیلی مراسم تشييع پيکر آيت‌الله خزعلي نماينده مردم خراسان رضوي در مجلس خبرگان رهبري و يار ديرين حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامي  با حضور اقشار مختلف مردم و دوستداران آن عالم برزگ در دانشگاه تهران برگزار شد.

دکتر جلیلی در حاشیه این مراسم در پاسخ به سوال خبرنگاران در توصیف شخصیت آیت الله خزعلی گفت: آیت‌الله خزعلی یک عمر تلاش مجاهدانه در مسیر انقلاب و حرکت اسلامی که حضرت امام(ره) برای کشور ما به ارمغان آورد، داشت.

وی افزود: ویژگی بارز ایشان شجاعتی بود که بر مبنای آن اخلاص به دست آورده بود؛ یعنی به دور از هیاهوهای سیاسی آن چیزی که تشخیص می‌داد در مسیر دفاع از ولایت و انقلاب باید انجام می‌داد را تا لحظات آخر انجام داد. گفتني است؛ آيت‌الله ابوالقاسم خزعلي عضو مجلس خبرگان پس از يک دوره طولاني بيماري و به دليل کهولت سن، صبح چهارشنبه 25 شهریور دعوت حق را لبيک گفت. پس از پيروزي انقلاب اسلامي، وي مسووليت‌هايي نظير عضويت در مجلس قانون اساسي و عضويت در مجلس خبرگان رهبري به نمايندگي از مردم خراسان رضوي را برعهده داشته است.

پس از اقامه نماز به امامت آيت‌الله احمد جنتي بر پيکر مرحوم آيت‌الله خزعلي، پيکر اين عالم مجاهد بر دوش مردم تهران تشييع شد. تشييع پيکر اين عالم رباني در تهران، از دانشگاه تهران تا ميدان انقلاب برگزار شد و سپس پيکر ايشان براي مراسم تشييع و خاکسپاري به خراسان رضوي منتقل شد و در کنار مضجع شريف و حرم منور ثامن‌الحجج حضرت علي‌بن موسي‌الرضا(ع) آرام گرفت.

پایان
mdi-bookmarkدسته‌بندی: اخبار
لینک کوتاهmdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printer
مطالب مشابه
سایر مطالب مرتبط را بخوانید
گفت‌وگو
دیدگاه خود را بیان کنید
انصراف ارسال دیدگاه دیدگاه‌های ارزشمند شما 1 دیدگاه
سید علی 28 شهریور 1394 - 17:45 ارسال پاسخ
سلام
قرار دادن اسناد ارایه شده در مجلس روی سایت بسیار کار خوبی بود ...
تشکر
یا علی