mdi-map-marker صفحه اصلی mdi-chevron-double-left اخبار mdi-chevron-double-left کسانی که سلاح شیمیایی به صدام دادند امروز سلاح تحریم ... بازگشت
سفر دکتر جلیلی به شهرستان نهاوند استان همدان ۱۳۹۴/۰۳/۰۷

کسانی که سلاح شیمیایی به صدام دادند امروز سلاح تحریم به دست گرفته اند

مدت زمان تقریبی مطالعه:7 دقیقه و 32 ثانیه
mdi-calendar07 خرداد 1394 - 03:59
mdi-comment 2
mdi-text-subjectمطالب

دکتر سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در آغاز سفر خود به شهرستان نهاوند صبح امروز با حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیسی امام جمعه این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

IMG_0321 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر جلیلی،حجت الاسلام مغیسی ضمن خوش آمد و خیرمقدم خدمت دکتر جلیلی و تبریک اعیاد شعبانیه به ذکر نکاتی چند در خصوص شهرستان نهاوند پرداختند.

امام جمعه نهاوند درباره ویژگیهای این شهرستان فرمودند: نهاوند در دوران طاغوت معروف به شهر انقلاب بوده و شهدایی همچون آیت الله قدوسی و آیت الله حیدری تقدیم انقلاب کرده است و در دوران انقلاب مورد آزار و اذیت های شدیدی واقع شده است. وی در ادامه افزود: در دوران دفاع مقدس این شهرستان بیش از صدبار مورد حمله موشکی رژیم بعث قرار گرفته است. مردم این شهر 850 شهید تقدیم انقلاب کرده اند که از لحاظ تقدیم شهدای روحانی در غرب کشور مقام اول را داراست.

IMG-20150528-WA0006 ایشان  خاطر نشان کردند: مردم نهاوند در تمام صحنه های انقلاب حضور داشتند اما در عین حال مشکلات بیشماری گریبان گیر شهر شده است که امیدواریم با تلاش مسئولین حل شود.

دکتر جلیلی نیز در ادامه ضمن تشکر و قدردانی از زحمات امام جمعه محترم برای ایشان آرزوی موفقیت کردند و از اینکه در بین مردم ولایتمدار نهاوند حضور یافته اند ابراز خشنودی کردند.دکتر جلیلی در ادامه سفر یک روزه خود به شهرستان نهاوند ضمن حضور در مصلای این شهر در جمع مردم به ایراد سخنرانی پرداخت.

DSC00739 وی در این جلسه که با عنوان «گفتمان انقلاب اسلامی، فرصت‌ها و تهدیدها» برگزار شد،  با بیان اینکه یکی از موضوعات و دغدغه های مهم جوامع مختلف در دنیا را چگونگی غلبه بر ترس ها و نگرانی های جامعه است عنوان کرد و افزود بحث امنیت در این چهارچوب مطرح می شود و بهانه ی بسیاری از اقدامات نظامی و زیاده خواهی ها در دنیا همین تامین امنیت است.

ایشان در ادامه گفت وقتی از برخی کشورهای متجاوز سوال می پرسید که به چه حقی چندهزار کیلومتر آن طرف دنیا لشکرکی می کنید، می گویند برای تامین امنیت کشورمان است.  به همین جهت بحث امنیت به عنوان یک بحث اساسی مطرح می شود. همچنین مطرح می شود که قبل از هر پیشرفتی ابتدا باید امنیت را تامین کرد.ایشان ضمن تشریح دستاوردهای جمهوری اسلامی افزودند امروز با توجه به بحران هایی که در سطح منطقه وجود دارد امنیت جمهوری اسلامی در جهان بی نظیر است و بحران های منطقه ای و جهانی گویای این مسئله است.

دکتر جلیلی ضمن اشاره به اوضاع منطقه گفت. در 4سال اخیر خاورمیانه کانون بحران در جهان بوده است اما آنچه در این فضای نا امن و بحرانی اهمیت دارد این است که به اذعان دولتمردان جهان ایران یک امنیت مثال زدنی دارد و این امنیت مورد تحسین دوست و دشمن جمهوری اسلامی قرار گرفته.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت دلیل توجه جهان به این امنیت این است که در این کانون درگیری و تحول و منطقه ناامنی که به سرمی بریم امنیت ایران شاخص است و کسانی که عاملان ناامنی و شرارت در منطقه هستند خود به صراحت بیان می کنند که هدف ما ایران است. و رژیم صهیونیستی اعلام می کند که دشمن ما ایران است و همه ی عوامل این نامنی در دشمنی با ما از هیچ تلاشی فروگذار نیستند.

جو بایدن در دیدار با خاخام های یهودی به صراحت می گوید ما هرآنچه داشتیم علیه جمهوری اسلامی به کار بردیم و اکنون چیزی نداریم که به کار نبرده باشیم. از سوی دیگر مزدوران منطقه ای مثل گروه های تکفیری را به راه انداخته اند و اذعان می کنند ما برای دشمنی با ایران اقدام می کنیم و برای همین دشمنی گروه های تکفیری را به راه انداختیم.

1722231ایشان با طرح این سوال که چرا با همه ی این تلاش ها خود آنها اعتراف می کنند جمهوری اسلامی امن ترین کشور منطقه است، افزود در عین حال خود این کشورها اذعان دارند و اعتراف می کنند ما برای حل مشکلات منطقه به کمک ایران نیاز داریم و بدون کمک ایران نمی توانیم مشکلات منطقه ای را حل کنیم.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی در ادامه بیان داشت15سال است که افغانستان را اشغال کرده اند و بعد که می خواهند بروند می گویند تروریسم و مواد مخدر چند برابر شده است. وقتی عراق را اشغال کردند دو سال نگذشته اعتراف کردند که باید با ایران همکاری کنیم تا جان سربازانمان را نجات دهیم. این حرف ها را کسانی مطرح می کنند که باتمام توان با ملت ایران دشمنی می کنند.سوال این است که چرا ملت ایران می تواند به این سطح از امنیت دست پیدا کند و در منطقه و جهان شاخص بشود؟

IMG_0162سپس ایشان افزودند بعد از موضوع امنیت سوال دیگری که مطرح می شود این است که مگر آمریکا هزاران کلاهک هسته ای ندارد؟ چه اتفاقی افتاده که امروز اینها اینقدر نگرانند که کارکردن چند سانتریفیوژ را بر نمی تابند؟ تا جایی که 6 وزیر امور خارجه می آیند جلسه می گیرند که سانتریفیوژهای ما چقدرباشد.

چه چیزی این کشورها را دچار نگرانی و دستپاچگی کرده است؟

در منطقه ما هند و در همسایگی ما پاکستان که اتفاقا جمهوری اسلامی است، سلاح هسته ای دارند اما نه نظارتی بر آنها وجود دارد و نه تحریم می شوند؟ در مقابل در کشور ما دوربین های آژانس و ناظران نظارت می کنند و موارد مصرف ما هم تولید برق و دارو و تحقیقاتی است اما اجازه فعالیت صلح آمیز نمی دهند. چه چیزی این کشورها را دچار نگرانی و دستپاچگی کرده است؟دکتر جلیلی با اشاره به ایجاد مناسبات ناعادلانه حاکم بر جهان افزود 70 سال است شورایی تشکیل داده اند و یک سری امکانات و انحصارات و امتیازاتی برای خود درست کرده اند و اینها را وسیله اعمال زور و تجاوز به کشورها قرار داده اند.

همین هایی که امروز سلاح تحریم در دست گرفته اند در جنگ سلاح شیمیایی به صدام دادند. این کشورها در دشمنی با ایران همه ی اختلافات خود را کنار می گذارند، وقتی جنگ شد شرق و غرب به صدام کمک کردند، آنهایی هم که سلاح نداشتند پول کمک کردند. با این حال جمهوری اسلامی می ماند و اراده خود را به آنها تحمیل می کند.عضو شورای راهبردی روابط خارجی ضمن اشاره به موضوع بیداری اسلامی افزودند در همین بیداری اسلامی در منطقه مشاهده کردید که چه بر سر مصر آوردند و چگونه دولت این کشور را زمین زدند اما با توطئه هایی به مراتب بیشتر و سنگین تر علیه جمهوری اسلامی هیچ توفیقی به دست نیاوردند و این اراده ملت ایران بود که پیروز شد.

به اذعان دشمنان جمهوری اسلامی در طول این چهاردهه ملت ما نه تنها مقاومت کرد بلکه پیشرفت کرد و نه تنها پیشرفت کرد بلکه تکثیر شد و این الگو در حال گسترش است. به دنبال آزادسازی خرمشهر جنوب لبنان هم آزاد شد و به دنبال آن غزه مقاومت کرد و پس از آن یمن دو ماه مقابل ائتلاف سنگین غرب و ایادی منطقه ای آن ایستاده  و همه پیرزوی متجاوزین در یمن تنها کشتن روزانه زنان وکودکان است.

دکتر جلیلی در ادامه خاطر نشان کرد این قدرتی که اقتدار و امنیت ما را شکل داده اندیشه ای است که ملت ما به آن تمسک کرده و با آن به پیش می رود. یک اندیشه دینی و تمدنی است که ناشی از اجابت و لبیک به دعوت خداوند است و امروز این تجربه شده که هرچقدر به دعوت الهی لبیک بگوییم به همان میزان قدرت ما افزایش می یابد و اگر کاستی وجود دارد آنجایی است که کمتر به این دعوت لبیک گفته ایم.

IMG_0150امروز دشمن می خواهد بگوید هزینه مبارزه زیاد است و ملت ایران دستاوردی نداشته است سوال اینجاست که اگر ملت ایران دستاوردی نداشته پس چرا اینقدر با آن دشمنی می کنند؟ چرا در طول یک سال 39 بار آمریکا موضع می گیرد که ما اجازه نمی دهیم خط لوله گاز از ایران رد شود؟ آیا خط لوله گاز هم انرژی اتمی است؟ایشان در ادامه ضمن بیان یک خاطره از یک روزنامه نگار مصری گفت، فهمی هویدی یک روزنامه نگار مصری به ما گفت که ما چندماه پس از انقلاب ایران، کمپ دیوید را امضا کردیم و متحد آمریکا شدیم و همزمان شما با  آمریکا مبارزه کردید، امروز ما در قاهره روزانه 2میلیون نفر در خیابان ها می خوابند درحالی که شما ماهواره به فضا پرتاب می کنید.به دلیل همین نکات است که آمریکا می خواهد ما را از اصل مبارزه منصرف کند چون می داند این اندیشه ناب در حال تکثیر شدن است و در نهایت او را به شکست می کشاند.

اگر این اندیشه امروز در عرصه اقتصاد، فرهنگ، کشاورزی، تکنولوژی  بیاید آن وقت اقتصاد مقاومتی و آرمانهای نظام تحقق می یابد. همانگونه که این اندیشه باعث آزادسازی خرمشهر شد در سایر عرصه ها هم می تواند حماسه بیافریند. اگر با این وحدت و اندیشه حول محور ولایت حرکت کنیم آخرین تیرهای ترکش دشمن هم به خطا خواهد رفت.ایشان در ادامه افزودند به جهت قدرت اندیشه اسلام ناب است که دشمن امروز اسلام های بدلی و قلابی را شکل می دهد تا مقابل اندیشه اسلام ناب بایستد از ترس اینکه مبادا این اندیشه تکثیر شود. او چون نمی تواند ما را از اصل مبارزه منصرف کند به دنبال ایجاد انحراف در مبارزه است. از همین رو مبارزه با کفر و آمریکا و اسرائیل را تبدیل به جنگ داخلی بین مسلمانان می کند.

پایان
mdi-bookmarkدسته‌بندی: اخبار
لینک کوتاهmdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printer
مطالب مشابه
سایر مطالب مرتبط را بخوانید
گفت‌وگو
دیدگاه خود را بیان کنید
انصراف ارسال دیدگاه دیدگاه‌های ارزشمند شما 2 دیدگاه
خدایار 07 خرداد 1394 - 07:43 ارسال پاسخ
باسلام . دکتر مسلما دشمنان اسلام خیلی بهتر و عمیق تر از ما ماهیت اسلام را درک کرده اند و از طرفی تجربه به آنها ثابت کرده اسلام هر وعده ای به مسلمانان داده تحقق یافته اسن . این تلاش مذبوحانه دشمنان برای جلوگیری از پیشرفت مسلمانان است که قرار است سروری جهان از آنان باشد . حیف که ما مسلمانان از مکر و حیله دشمنان تجربه نمی گیریم ..
ناشناس 07 خرداد 1394 - 14:45 ارسال پاسخ
وای خدا... دفتر امام جمعه رو نگا.. مغز آدم سوت میکشه از این همه سادگی