mdi-map-marker صفحه اصلی mdi-chevron-double-left اخبار mdi-chevron-double-left در باغ سبزی که جاهلیت مدرن نشان می‌دهد، آب نیست، ... بازگشت
سخنرانی دکتر جلیلی در دانشگاه امیرکبیر ۹۴/۳/۳

در باغ سبزی که جاهلیت مدرن نشان می‌دهد، آب نیست، سراب است

مدت زمان تقریبی مطالعه:2 دقیقه و 2 ثانیه
mdi-calendar03 خرداد 1394 - 12:38
mdi-comment 1
mdi-text-subjectمطالب

دکتر سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در مراسم خرمشهر را خدا آزاد کرد نه کدخدا! که به همت بسیج دانشجویی در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، گفت: بحث خدا و کدخدا یک دعوای قدیمی است و شاید به اندازه تاریخ انبیا باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: جاهلیت مدرن تنها با سخت افزارهای مدرن انسان ها را به خاک و خون نمی کشد، بلکه با نرم افزار مدرن، مانع شکوفایی انسان می شود. نرم افزار مدرن است که شعار قرون وسطایی برای جلوگیری از تحقیق و توسعه می دهد.

IMG_8123وی پذیرش نظام سلطه را پذیرش جاهلیت مدرن دانست و افزود: همین که آنها حق کدخدایى براى خود قائل هستند، باعث مى شود که به خود حق بدهند درباره تراکنش بانکى ما در آن سوى جهان اظهارنظر کنند و یا در بحث تحقیق و توسعه ما دخالت کنند.

جلیلی افزود: درس سوم خرداد این بود که ملت ایران مقابل این جاهلیت مدرن ایستادند و گفتند این مناسبات جلوى رشد ما را مى گیرد. خرمشهر نشان داد یک ملت مى تواند بایستد حق خود را استیفا کند و در دهان کدخدا بزند. خرمشهر اگر آزاد شد به این خاطر بود که منتظر کدخدا نماند.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی با بیان اینکه اهرم طاغوت ها ترساندن و باطل السحر آنان نترسیدن و مقاومت است، گفت: شهدای هسته ای ستارگان درخشان این عصر در دوران جاهلیت مدرن هستند، شهدای هسته ای اجازه ندادند دشمن سراب را به جای آب نشان دهد. در باغ سبزی که جاهلیت مدرن نشان می دهد، آب نیست، سراب است.

IMG_5408وی با تاکید بر این نکته مهم که حق یک ملت، صدقه نیست که کدخدا بخواهد درباره آن تصمیم بگیرد که بدهد یا نه، خاطرنشان کرد: آزادسازی خرمشهر نشان داد که می‌شود مقاومت کرد و در دهان کدخدا زد. آیا امروز نگرانی استکبار به دلیل چند سانتریفیوژ ما است؟ خیر نگرانی آنان به این خاطر است که می‌بینند قدرتی پیدا شده است که در مقابل آنان ایستاده و به دنیا نشان داده که می‌توان مقاومت و در عین حال پیشرفت کرد.

IMG_8084وی افزود:‌ اصل مترقی ولایت فقیه این است که اجازه نمی‌دهد کسی به حقوق ملت تعرض کند و یا آراء مردم را وتو کند. دفاع از امنیت نیز در همین حوزه است. این که مقام معظم رهبری می‌فرمایند اجازه بازرسی از مراکز نظامی را نمی‌دهیم به خاطر دفاع از امنیت کشور است. امروز امنیت ایران یک امنیت ستودنی و مثال زدنی است.دشمن اگر بتواند در یک حق ما اختلال ایجاد کند به همان بهانه وارد سایر حقوق ما می‌شود.  

پایان
mdi-bookmarkدسته‌بندی: اخبار
لینک کوتاهmdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printer
مطالب مشابه
سایر مطالب مرتبط را بخوانید
گفت‌وگو
دیدگاه خود را بیان کنید
انصراف ارسال دیدگاه دیدگاه‌های ارزشمند شما 1 دیدگاه
majid 25 خرداد 1394 - 06:17 ارسال پاسخ
ملت ایران با دقت مذاکرات را رصد میکنند و کارهای مذاکره کنندگان را.....
گرچه مسئولین ایرانی . مردم ایران را محرم نمیدانند!!!!
و گویا آبرویشان را به مذاکره و تفاهم (حتی بد) گره زده اند! مراقب باشید گره کور نشود...........